Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Min el-bil vil plutselig ikke lade?

Startet av AyuCon, fredag 29. august 2014, klokken 20:43

« forrige - neste »

AyuCon

Er det kun listepris som gjelder, eller er det noen forhandlere som gir rabatter på i3?

BMW i3 Laurel grey - nov 2014

Aberg88

Det er BMW som selgere i3 ikke forhandlerne. Forhandlerne er det som blir kalt I agenter og det gis dessverre ikke noe rabatt på disse bilene. Grunnprisen er 249900 så er det ekstra utstyr som kommer i tilleg i.h.t prisliste.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

Ingen rabatter, ble jeg fortalt.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

i3 har samme nettopris i hele Europa.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

np

Jobber du i en større bedrift, kanskje de har en avtale med BMW...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

EinarV

Statoil har avtale med BMW, men det var ikke noe å hente på i3.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Ferry

Dette syns jeg er et genialt konsept. Si hva du skal ha for varen, så skal jeg vurdere om jeg vil kjøpe den. Bare ikke kom etterpå og gi meg en bedre pris, for da kommer jeg til å tenke at du prøvde å lure meg i første omgang. En selger sa til meg tidlig i samtalen at de fleste i3 han hadde solgt havna mellom 295 og 320, og jeg ser at det er fullt mulig. Men en skal være varsom med tilvalgene, for det drar fort ivei.

Thomas81

Tilvalgslista er småfarlig ja, en av grunnene er at noen tilvalg fordrer at man og tar et annet tilvalg, f.eks Driving Assistent som krever annet interiør osv.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Olemann


Ryddig prismodell dette, samme gjelder også Tesla ser jeg, mens derimot Golf'en ser jeg selges for alt fra listepris og til ned mot 8% rabatt.  Dette siste blir jo endel siden man får rabatt på hele kjøpesummen siden den er moms og avgiftsfri så snakker man her om ca 25.000 i avslag på en komplett bil.
Men tipper dette fort viser seg i brukt-markedet også, så i praksis betyr ikke innkjøpspris så mye, gitt at man orker finansieringen.

Spennende å se hvordan i3 holder seg, så langt ser det ut til at norske biler selges for ca. innkjøpspris, og også flere eksempler på selgere som ønsker seg mer igjen enn de har gitt, men der leder nok Tesla grådighets-kampen så langt.


Ole

Ferry

Så for å få den mye omtalte adaptive cruise control, så må en ha 5AT (Driving Assistant Plus) til 6800,-, som trenger minst 7RS (comfort package) til 13.700,-, som igjen trenger minst 7KX (Loft interiør) til 10.300,- ??
Det blir jo pinadø 30.800,- for å få ACC! Får mye annet på kjøpet og da. Heldigvis sier kona at jeg ikke trenger regne mer på det, vi skal ha den bilen. Punktum. Får håpe den holder seg godt i pris da. Jeg er heller ikke så opptatt av innkjøpspris, det er verditapet som svir.

bromm

Sitat fra: Ferry på lørdag 16. august 2014, klokken 15:26
Så for å få den mye omtalte adaptive cruise control, så må en ha 5AT (Driving Assistant Plus) til 6800,-, som trenger minst 7RS (comfort package) til 13.700,-, som igjen trenger minst 7KX (Loft interiør) til 10.300,- ??
Det blir jo pinadø 30.800,- for å få ACC! Får mye annet på kjøpet og da. Heldigvis sier kona at jeg ikke trenger regne mer på det, vi skal ha den bilen. Punktum. Får håpe den holder seg godt i pris da. Jeg er heller ikke så opptatt av innkjøpspris, det er verditapet som svir.
Det ser ut som du har funnet det som virkelig er et "must" med denne bilen, Ferry - du vil ikke angre på noen av disse 3 - GARANTERT ;) Og du får ikke bare "mye på kjøpet" - du får nesten ALT... Spar heller penger på felger, soltak, metallic lakk, comfort access og alarm. Park assist kan du også leve uten, men ta med DAB og 6AK ConnectedDrive Services (siden det er viktig for underholdningsverdien fra førersetet).

Lykke til med ditt livs beste bilkjøp - jeg husker de ukene jeg vurderte utstyr selv, og tok med nesten alt til slutt (346k). Nå i ettertid ser jeg at det absolutt viktigste er 5AT (Driving Assistant Plus), siden det gir en overordnet verdi i form av en fantastisk kjøreopplevelse (ACC), men også en stor grad av større sikkerhet pga. anti-kollisjonssystemene som den kamerabaserte pakken gir. Men jeg kan ikke si at jeg i det hele tatt har angret for noe av det andre heller - så ta med så mye du kan over de 3 du nevnte - du vil bli mer fornøyd enn med noen annen bil. Og når det gjelder verditapet, så må du ta med i betrakningen at det kan bli vanskelig å selge denne bilen - jeg skal ihvertfall ikke gjøre det de første 8 årene (om jeg i det hele tatt kommer til å gjøre det) :D

ganton

Sitat fra: Ferry på lørdag 16. august 2014, klokken 15:26
... Og når det gjelder verditapet, så må du ta med i betrakningen at det kan bli vanskelig å selge denne bilen - jeg skal ihvertfall ikke gjøre det de første 8 årene (om jeg i det hele tatt kommer til å gjøre det) :D

Vanskelig å selge fordi? El-biler generelt er vanskeligere å få solgt? i3'en ser spesiell ift. e-golf etc.? Det ble solgt over 1000 i3'er på et halvt år, er vel ingen grunn til å tro at det også om fem år finnes mange som har lyst på BMW i3 (med mindre det kommer vanvittig kulere/billigere elbiler).
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Øyvind.h

Sitat fra: ganton på mandag 18. august 2014, klokken 11:25
Sitat fra: Ferry på lørdag 16. august 2014, klokken 15:26
... Og når det gjelder verditapet, så må du ta med i betrakningen at det kan bli vanskelig å selge denne bilen - jeg skal ihvertfall ikke gjøre det de første 8 årene (om jeg i det hele tatt kommer til å gjøre det) :D

Vanskelig å selge fordi? El-biler generelt er vanskeligere å få solgt? i3'en ser spesiell ift. e-golf etc.? Det ble solgt over 1000 i3'er på et halvt år, er vel ingen grunn til å tro at det også om fem år finnes mange som har lyst på BMW i3 (med mindre det kommer vanvittig kulere/billigere elbiler).
Kanskje han mente at det vil være tungt å skilles fra bilen, ikke at den er vanskelig å omsette i markedet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ganton

Jaha, den kan jeg skjønne  ;)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA