Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor vanlig er batterihavari?

Startet av cairnz, tirsdag 29. juli 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Tesla-man

Hva er forskjellene på de forskjellige versjonene og hva er siste versjon? Noen som vet?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

sigurdi

http://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/

Sitat fra: Rob M. on Jul 29, 2014 (teslarati.comD battery packs began shipping sometime in the second half of 2013 and represent the latest versions to be installed.
Read more at http://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/#Hc79TpmpTkUdrG66.99

So far there have been no reported differences between the B battery pack and the D battery pack in terms of charge rates or performance, but the current theory is that the B pack may be limited to charging at 120kW while the D pack may be capable of supporting 150kW.
Read more at http://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/#Hc79TpmpTkUdrG66.99
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Havebigfun

Jeg har hørt at antall celler er (noe) lavere på de nyere bilene- det er vel der en del av vektreduksjonen Elon snakket om kommer fra. Ettersom cellene utvikles og får øket kapasitet reduseres vekten av batteripakken og det skapes plass til større kapasitet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA