Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkeringsur dott enno

Startet av glaserud, søndag 09. februar 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Sjøhyene

Min erfaring er at jeg alltid får løst ut kabelen ved å trykke på fob når jeg treg-lader. Mens når jeg superlader må jeg alltid løse den ut fra LCD.

Er det sånn det er ment å være eller er det bare meg?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

19quiz76

Ah - har ikke prøvd det med nøkkelen, skal sjekke det (RTFM) ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

cairnz

Ved lading fra SC eller UMC holder det å holde inne knappen på SC-kabelen og så dra den ut, gitt at bilen ikke er låst.

Når du skal låse opp porten med Type2-kabel er det en fordel at man åpner døra før man dobbelklikker på fob-en, da den ikke alltid vil reagere (du hører litt rele-klikking når du åpner døra, og da kan man fob-løse kabelen).

Elbilist

cra

Jeg går som regel forbi førerdøra slik at bilen låses opp/håndtakene kommer ut, og da har jeg aldri hatt problemer med å løse ut ladekabel, det være seg UMC eller SC. Trykker på knappen på ladepistolen, venter på klikket og kobler fra.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA