Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil til pendling (16mil/dag)

Startet av NegativeElectrode, fredag 29. august 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

tomrh

Artikkelen slår egentlig fast at Toyota er fullstendig på feil villspor med HY-satsinga og trenger et mirakel. Det begynner å demre for de norske Toyota-forhandlerne som bare er sure.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

NegativeElectrode

Vil ikke dømme andre teknologier nord og ned, men det er et poeng at elektrisitet ikke krever omdanning av energi fra en bærer til et annet (kommer an på hvordan elektrisiteten genereres).

Brenselceller krever hydrogen, og billigste måte å lage det på mange steder i verden er nå via gass (fra fracking).
http://green.autoblog.com/2014/08/14/affordable-hydrogen-will-require-fracking-cheap-natural-gas/

Med elektrisitet vil andre energikilder enn vann/sol og vind o.l., som produserer strøm direkte, være omveier.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA