Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selektiv ladestasjon ved Høgskolen i Ålesund?

Startet av edyrli, onsdag 28. september 2011, klokken 11:13

« forrige - neste »

edyrli

Jeg er på utkikk etter bil og har funnet ut at til mitt bruk så vil en Reva være det optimale i forhold til kostnad/nytte. Har ca 10 km til jobb og ellers at jeg måtte trenge innen en 20km radius. Har også kikket på buddy, men Reva virker mer gunstig med tanke på bl.a. kjørekomfort, kostand på batterier og ikke minst så har jeg en pålitelig reva servicepartner like i nærheten. (RE-EL). Det kan også virke som brukt prisen på reva har sunket drastisk i det siste. Hva er viktig å passe på når det gjelder brukte revaer? Noen tips?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

edyrli

Da har jeg hatt en 2008 Reva i på test i helga. Jeg er poitivt overrasket. Bilen fungerer utrolig bra til all småkjøring. Savner litt mer topp hastighet og i 70 km/t synker batterinåla rimelig kjapt.
Jeg ser det ligger 2stk reva li-ion på finn. Kunne det vært et bra alternativ? Ser det er flere som ønsker bygge om fra bly til li-ion.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Carl Anton Stenling

Vær obs på at topphastigheten er et problem dersom du planlegger å pendle på motorvei. Reva i kollektivfeltet på E18 vestfra er daglig en utfordring.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Kito76

Hei edyrli.
Vi kjøpte nylig en Revai 2010 og har samme avstand til jobb som deg. Har en del nedover bakker på vei til jobben og tilsvarende oppoverbakker på vei hjem. Batteristatus etter tur-retur er på litt under grønn. Vi var svært opptatt av batteriet, da vi kjøpte bilen. Du må nok beregne litt svakere batteri når du kjøper en brukt Reva med mindre batteriet nylig er skiftet. Ønske er selvfølgelig at rekkevidde var bedre, men det er ikke verre enn at man lader bilen etter arbeidsdagen eller mens man er på jobb. Li-on bilene på Finn er jo en del dyerer enn vanlig bly. Det var f.eks en Revai 2010, hadde gått 13500km som gikk for kun kr 45.000,-. Batteriet må nok skifte snart, men nytt batteri hos RE-EL koster jo ikke mer enn kr 17.000,-. Håper bare at vi kan bygge om til Li-on etterhvert og at prisen ligger på under kr 40.000,-  :).

Sir Jorg

Sitat fra: edyrli på fredag 02. september 2011, klokken 10:38
Jeg er på utkikk etter bil og har funnet ut at til mitt bruk så vil en Reva være det optimale i forhold til kostnad/nytte. Har ca 10 km til jobb og ellers at jeg måtte trenge innen en 20km radius. Har også kikket på buddy, men Reva virker mer gunstig med tanke på bl.a. kjørekomfort, kostand på batterier og ikke minst så har jeg en pålitelig reva servicepartner like i nærheten. (RE-EL). Det kan også virke som brukt prisen på reva har sunket drastisk i det siste. Hva er viktig å passe på når det gjelder brukte revaer? Noen tips?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA