Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bmw i8 tatt i 240 km/t

Startet av Twowheels, søndag 31. august 2014, klokken 00:51

« forrige - neste »

Twowheels

Hvis man har ladet opp til konfigurert "charge level" og starter klima; trekker Tesla'n da fra batteriet eller strømnettet den er koblet til ?

Altså lade kabel står i men batteriet er ferdig ladet.

Det er vel ønskelig å bruke nett-strøm til klima slik at det ikke går utover range da man skal kjøre.
_________

OddB

Det kommer alt an på hvor mye strøm du har tilgjengelig i stikkontakten. Klimanalegget trekker vel ca 6 kW på maks, så da må nødvendigvis bilen trekke støm fra batteriet i tillegg hvis du bare har 3 kW tllgjengelig
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Twowheels

Så den tar iallefall så mye strøm den klarer fra kontakt selv om lading har stoppet pga oppnådd lade grense ?
_________

Anew

Sitat fra: Twowheels på lørdag 16. august 2014, klokken 12:54
Så den tar iallefall så mye strøm den klarer fra kontakt selv om lading har stoppet pga oppnådd lade grense ?
Jepp.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

OddB

Testet med App og Wattmeteret på kjøkkenet.
Klimaanlegget har førsteprioritet på strømmen fra ladekontakten.
Jeg lader med 32A 230V (7,4 kW)
Når varmeapparatet står på MAKS trekker bilen all strømmen fra ladekontakten , og vel så det. Rekkevidden gikk ned en km etter ca 10 minutter. AC trekker mindre så der var det ca 16 A igjen til lading.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cairnz

Du ser dette når bilen er fulladet og koblet til.

Når du slår på bilen og starter AC ser du strømtrekket den drar fra veggen. Har du f.eks. av AC og bare vifte gående, så er trekket bare et par Ampere, mens mer guffe på AC gir større Amperetrekk fra veggen.

Når man lader går også strøm fra veggen til oppvarming/nedkjøling først, så til lading. Det er en av grunnen til at km/t på batteriet er udugelig - den viser "resterende" som går inn på batteri etter trekk fra AC og annet.

å bytte til energivisning (kW) - viser da effekten som kommer inn fra veggen, ikke som går til batteri. Dette kan forklare episoder hvor man lader "mer" enn man har brukt, pga. tap i ladeprosessen.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA