Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterikapasitet 76+5 kWh?

Startet av bentjoro, torsdag 17. april 2014, klokken 12:49

« forrige - neste »

bentjoro

Bilen har relativt bra med vekt, hester og dreiemoment. Fossilbiler med mindre av dette, kan trekke høyere vekt.  Er denne grensen satt ut fra tester, eller satt kunstig lavt av produsenten for å "spare" bilen.  Hva kan man risikere om man trekker større vekt?

fstromsv

Uten å være noen teknisk ekspert, så antar jeg det er for å spare batteriet.  Så vidt jeg vet (korriger meg hvis jeg tar feil) er det ingen andre "normale" el-biler eller el-hybrider med el som primær energikilde som kan ha henger med noe særlig vekt.

For å evt bekrefte/avkrefte så kan man jo ta kontakt med Mitsubishi importøren, eller forhandler.

maggedotno

Jeg ble nysgjerrig på dette også og sendte en mail til Mitsubishi Norge. Her er svaret jeg fikk fra teknisk sjef:
Sitat
Jeg har dessverre ingen oppklarende informasjon hvorfor den kan trekke tilhenger på 1500 kg, kun at det er det bilen er typegodkjent med.
Men antar at det er en kombinasjon mellom EV rekkevidde, effekten og kjølingen på de elektriske motorene.


elektrolux

En bil skal bl.a gjennom x antall bakkestarter for aa bli godkjent.

Kan vaere dette som begrenser vekten?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

har selv en elbil som en kan trekke 500 kilo med bilen veier 1600  men en går  tter motor kraft +++ og så er det for at ben elmotor som blir ovrbelastet  kan ta skade så de ser på hva mottoren kan greie  for produsenten p min hadde satt 800 kilo  mens biltilsunet i norge mente 500  på grunn av motoren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA