Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Blir forbanna på elbilfordeler

Startet av Svg1974, søndag 24. august 2014, klokken 01:01

« forrige - neste »

Svg1974

Har fått svar fra Møller på dette, og de mener dette er grensen hvor man kan prekjøle/varme bilen uten at lading er koblet til. Dvs settes den til 80% kan man ikke starte klima med app'en om bilen ikke er koblet til lading og batterikapasiteten er under 80%.
Har ikke fått testet om det stemmer...

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

EAKF

Hei,

Studerte instruksjonsboken, å prøvde å forstå hva formålet var med nedre ladegrense. Det har å gjøre med at ved forhåndsinnstilt lading skal den først lade batteriet helt fullt, fra nedre grense til 100%, først rett før det forprogrammerte avgangstidspunktet. Strøm har en tendens til å være billigere om natten. Kan være greit å bruke hvis en ønsker å lade når strømmen er billigst. Jeg satte den til 100%, da forsto jeg det slik at den uansett forsøker å lade batteriet til max så lenge strøm er tilgjengelig.

Jeg tror svaret du fikk av Møller er helt feil.. I tillegg er det inkonsekvent det som står i instruksjonsboken. Tror det har skjedd en glipp da den ble oversatt til Norsk.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA