Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av joenvaagr, tirsdag 19. august 2014, klokken 10:46

« forrige - neste »

joenvaagr

Har bestilt en leaf tekna som jeg får om et par uker. .gleder meg.. Leste gjennom i3 tråden med  bugs der. Er leaf også plaget?  Ac som lever sitt eget liv og superfølsomme nødbremser frister jo ikke..Men ingenting er perfekt så få høre hva dere har opplevd med deres leaf... :-)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

E_S

Bilen er såpass velprøvd nå at jeg tror de fleste bugs er luket ut nå. :) Nå har jeg ikke hatt min så lenge, men har ikke opplevd noe annet enn at jeg måtte "restarte" en gang fordi bilen mente jeg ikke tråkket på bremsen når jeg trykket på på-knappen, men det kan likegodt ha vært (les: var sikkert) brukerfeil. :)

Ellers tror jeg at en understellsbehandling er å anbefale, det er ganske lite beskyttelse i hjulhus og under bilen i forhold til salt-helvete som bilen blir utsatt for om vinteren. Er ihvertfall bestilt for min.. :)

2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

smaug01

Den er rimelig bugfri og har hatt få feil fra start til å være en banebrytende og fullstendig ny drivlinje for Nissan.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

joenvaagr

Så bra å høre. Kjørte en lang tur med i3 før jeg valgte leaf.  Morsomt med kraftig motor i i3 men det betyr lite i forhold til plassen i leaf og tradisjonell dørløsning. Tenk f.eks å spenne fast 2 barn i kraftig snøvær i i3. Da blir det julestemning inni bilen også :-)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

emil

Var noe trøbbel med varmepumpene på de første av den oppgraderte som ble levert. Diverse tråder om det fra i fjor høst. Men sånt ble byttet uten større problemer (selv om verkstedene sa ikke hadde hørt om problemet) og kostnad for bileierne.

Ellers er vel de normale bildelene hentet fra godt utprøvde Nissan biler og skal ikke by på noen problemer.

E_S

Jeg mener Leaf grovt sett er løst basert på samme plattform som 2. generasjon Nissan Tiida (selges ikke i Europa), så det er ganske velprøvde saker hva angår understell, bremser og lignende ja. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Rio

Sitat fra: joenvaagr på mandag 04. august 2014, klokken 19:02
Har bestilt en leaf tekna som jeg får om et par uker. .gleder meg.. Leste gjennom i3 tråden med  bugs der. Er leaf også plaget?  Ac som lever sitt eget liv og superfølsomme nødbremser frister jo ikke..Men ingenting er perfekt så få høre hva dere har opplevd med deres leaf... :-)

Det meste er fjernet. Det har vært en del problemer med varmekolben og med lading (og selvutlading) av 12 V-batteriet, men jeg tror det er fikset nå. Serviceprisene ser også ut til å ha blitt redusert til et akseptabelt nivå.

CarWings (telemetrisystemet) er dog ganske langsomt, og har vært ustabilt i perioder - særlig nettversjonen.

Men generelt tror jeg de aller fleste har relativt problemfrie biler. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PK

Min 2013 Leaf hadde følgende feil da jeg fikk den;
- Dårlig langlys (ny jordledning fikset det)
- Knirking over fartsdempere når det er minus ute (kommer igjen hele tiden. Klarer ikke å fikse det permanent,  de bare sprayer litt så er det ok i 2 uker)
- Ulelyd fra vinduet  (var en pakning som ikke var tett rundt de små trekant vinduene fremme)
- Pyntelisten (sorte plastdekselet) på panseret ved vindusviskere datt av etter 1 mnd.
Alt ble fikset...

Nå er det lyder i forstillingen som begynner å komme, høres ut som det samme jeg hadde i min gamle Nissan Primera.

For å være en elbil med ny teknologi er jeg fornøyd.  Elbilkonseptet er helt topp, selv om jeg ikke helt klarer å bli glad i Leafen, men det er nok pga dårlig service hos forhandler og kvalitetsfølelsen (les plastikkfølelsen og løsningene) i Nissan generelt.  Idag ville jeg nok valgt VW eGolf om jeg skulle kjøpt ny....
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

medic.66

Har kjørt Leafen litt i overkant av 7000 km nå. Det eneste jeg har merket er en klikkelyd foran ett eller annet sted ved gasspådrag. Lysa synes jeg er veldig dårlige men det forstår jeg at kan fikses med større kvadrat på jordledningen. Carwings opplever jeg lite tull med nå, til og begynne med var den fryktelig ustabil. Ellers fungerer bilen svært bra og du kan bare glede deg til å få den :).
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

bjorn_2390

Sitat fra: PK på mandag 04. august 2014, klokken 23:42
Min 2013 Leaf hadde følgende feil da jeg fikk den;
- Dårlig langlys (ny jordledning fikset det)

Er dette en 2013-greie, eller ville det hjelpe, også på min 2012, tror du? Regner med du har LED-nærlys på din 2013, og at det er halogen-fjernlyset som trengte fetere jordledning?
Blå Euro-Leaf (2012)

Kjell Leaf

Sitat fra: PK på mandag 04. august 2014, klokken 23:42
Min 2013 Leaf hadde følgende feil da jeg fikk den;
- Dårlig langlys (ny jordledning fikset det)
- Knirking over fartsdempere når det er minus ute (kommer igjen hele tiden. Klarer ikke å fikse det permanent,  de bare sprayer litt så er det ok i 2 uker)
- Ulelyd fra vinduet  (var en pakning som ikke var tett rundt de små trekant vinduene fremme)
- Pyntelisten (sorte plastdekselet) på panseret ved vindusviskere datt av etter 1 mnd.
Alt ble fikset...

Nå er det lyder i forstillingen som begynner å komme, høres ut som det samme jeg hadde i min gamle Nissan Primera.

For å være en elbil med ny teknologi er jeg fornøyd.  Elbilkonseptet er helt topp, selv om jeg ikke helt klarer å bli glad i Leafen, men det er nok pga dårlig service hos forhandler og kvalitetsfølelsen (les plastikkfølelsen og løsningene) i Nissan generelt.  Idag ville jeg nok valgt VW eGolf om jeg skulle kjøpt ny....
Mener du dårligere langlys enn de dårlige langlysene som er vanlig på Leaf ?
Var det dårlig kontakt eller for tynn ledning ?
Hvor gode ble lysene ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

BE

Jeg har hatt mye bugs i fronten på leafen, men en vask ordnet dette.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

streken

Sitat fra: BE på onsdag 06. august 2014, klokken 18:32
Jeg har hatt mye bugs i fronten på leafen, men en vask ordnet dette.

Det samme gjelder min Leaf. Må vaskes iblant for å fjerne bugs.

Drifts/teknikkmessig har jeg derimot ikke hatt noen form for problemer siden jeg kjøpte bilen ny for 11 måneder siden. Ingen varsellamper, ingen rare lyder, ikke noen merkelig oppførsel. Har nå kjørt over 22000km, og Leafen fungerer helt strålende på alle mulige vis. Superfornøyd!
Må det vare lenge og vel...! :)
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA