Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: zoe test kjørt. godt fornøyd men...........

Startet av jkirkebo, søndag 21. september 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

jkirkebo

EDIT: Vi selger ikke byggesett som beskrevet under lengre. Vi selger derimot ladedstasjoner, komponenter til å bygge ladestasjoner, Type 2 kabler og mye annet. Se www.ladespesialisten.no

Ønsker du å ha en fast ladestasjon på veggen for å lade din elbil med 230V? Men ikke å betale nesten 5-sifrede beløp for ferdige bokser? Her er løsningen :)

Komplett ladestasjonskit inneholder:

Mainpine kontroller
20A kontaktor 2P
4-modulers kapsling IP65
Rekkeklemmer for tilkobling av tilførselskabel
Type 1 eller Type 2 kabel, 5 meter (for fast kobling til ladeboks)
Nødvendige kabler for intern kobling, alle i ferdig tilpasset lengde og påsatt endehylse.

Tilførselskabel er IKKE inkludert. Vi kan selvsagt også levere dette, ta kontakt for passende type.

Ladestasjonen er som standard satt opp til å levere 16A og krever altså da en 16A kurs. Perfekt for lading av f.eks VW e-UP, e-Golf eller Nissan Leaf med 3.3kW lader. Har du ikke behov for eller mulighet til å trekke fram en 16A kurs leverer vi kostnadsfritt med valgfri motstand for å begrense strømmen ladestasjonen leverer til bilen. Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 10A og 8A. Ladestasjonen kan da ved senere anledning oppgraderes til 16A om man trekker frem en slik kurs.

Byggesettet leveres med enten Type 1 eller Type 2 kabel. Husk å spesifisere hvilken type du vil ha. Vet du ikke hva bilen din trenger så bare oppgi bilmodell.

Ladestasjonen er beregnet på fast tilkobling til nettet. Det går også an å koble den via en industrikontakt, spesifiser da hvilken type og ønsket lengde så leverer vi med passende tilførselskabel (mot et pristillegg). Ladestasjonen skal IKKE kobles via en schuko-kontakt (vanlig husholdningsstikk). Ladestasjonen skal kobles på en kurs som er beskyttet av jordfeilbryter.

Se ellers vedlagte monteringsanvisning. Montering er meget enkelt, kun tre forskjellige skrutrekkere behøves av verktøy (PH2, 3mm flat og 5mm flat).

Pris for komplett sett er kr. 3650,-. Det kan fritt hentes i Fredrikstad. Ønsker du tilsendt tilkommer porto med kr. 150,-.

Jeg gjør oppmerksom på at man etter forskriftene ikke har lov til å montere dette selv, det skal gjøres av godkjent installatør/elektriker.

For bestilling send mail med navn, adresse og mobilnummer samt ønsket kabeltype til jkirkebo@gmail.com
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. september 2014, klokken 12:29
Ladestasjonen skal kobles på en kurs som er beskyttet av jordfeilbryter.

Noe som i praksis betyr at dersom:

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. september 2014, klokken 12:29
Det går også an å koble den via en industrikontakt, spesifiser da hvilken type og ønsket lengde så leverer vi med passende tilførselskabel (mot et pristillegg).

Må den utstyres med en jordfeilbryter, siden den da kan flyttes runt til "ukjente" stikkontakter.

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. september 2014, klokken 12:29
Jeg gjør oppmerksom på at man etter forskriftene ikke har lov til å montere dette selv, det skal gjøres av godkjent installatør/elektriker.
Siden de som tilfredstiller kravet over vet dette var dette innlegget egentlig unødvendig, men siden det er mange "hobbyister" der ute nevnes dette alikevell.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på fredag 05. september 2014, klokken 13:16
Noe som i praksis betyr at dersom:

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. september 2014, klokken 12:29
Det går også an å koble den via en industrikontakt, spesifiser da hvilken type og ønsket lengde så leverer vi med passende tilførselskabel (mot et pristillegg).

Må den utstyres med en jordfeilbryter, siden den da kan flyttes runt til "ukjente" stikkontakter.

Nei, det er spesifisert at dette er en fast modell for montering på vegg. Det følger til og med med skruer ;) Den mobile varianten ligger i en annen annonse, og inkluderer selvsagt jordfeilbryter samt mulighet til å justere ladestrøm med bryter: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15895.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Dersom den da også er utstyres med et fastskrudd skilt som klart varsler dette kan det nok godtas.
(Igjen et innlegg som er unødvendig, siden den kvalifiserte personen som monterer sammen denne vet dette.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA