Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FLYTTET: Vannutfylling rundt Høvik

Startet av froggen77, lørdag 17. januar 2009, klokken 19:42

« forrige - neste »

HHF

Min hadde levd et kort liv i England før jeg fikk den - jeg har ingen bryter for ladealternativer, så jeg er ihvertfall på den sikre siden  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hens

Laderen får lengst levetid ved å lade på 10 A. Både inntaket og utgang er underdimensjonert, og det fører til varmgang i printet ved tilkoblingene om det kjøres på pos.15A
Noen av de siste laderene hadde en annerledes forsterket utgang med skruetilkobling, men disse er det ikke mange av.
De eldre har flatstifttikobling som ikke tåler stor strøm over tid.

Forøvrig er det vanninntrengning som tar livet av de fleste ladere.
Kjør aldri for nær bilen foran i regnvær. Vanntåken legger seg på toppen av laderen og suges inn.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Jeg fikk samme problem i dag. :(

Tok bilen av lading for å kjøre et kort ærend, og da jeg satte den på lading igjen (10A) var det "dødt" over det hele. Kunne starte med kontakten i osv. Jeg har sjekket ladesikringen vha diodetest-funksjonen på multimeteret, men det var ikke "brudd" i den. (Jeg antar at sikringen er enten-eller)

Er der noen andre sikringer jeg kan teste, eller ligger det an til å bytte laderen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

froggen77

Det var synd å høre :(. Dessverre kan jeg ikke hjelpe siden jeg har null peiling på elbiler(bortsett fra hvor ladesikringen sitter). Lykke til! Det er jo, etter etter hva jeg skjønner, positivt at det ikke er noen reaksjon når du lader. Alt som ikke har med batteriene å gjøre er jo, relativt sett, bare en fornøyelse å fikse på en think.
Think City 2001. Kjørt 58.000 km

hens

Mål ladekabelen og sjekk inntakskontakten. Ta de enkleste tingene først.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Hvor er rødme-smiley'en? Jeg trenger den!!

Jeg sjekket kabelen bare visuelt, og den så gulle god ut. Men når jeg målte den med diode-testeren viser det sreg at bare den ene av lederne fungerera, så der er problemet mitt. Med litt flaks er feilen i den enden jeg setter i veggen, så kan jeg sette på et nytt støpsel på den og ha den som resere, samt få ladet bilen såpass jeg kommer meg til biltema og får kjøpt en ny kabel. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Jeg puster lettet ut hver gang det er bare en bagatell, selv om det ikke er min bil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA