Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vart ska de här sensorerna?

Startet av Anders Landergren, lørdag 26. juli 2014, klokken 20:19

« forrige - neste »

Anders Landergren

Hei

Vurderer sterkt å kjøpe en eGolf for pendling, men har ca 120km reisevei hver vei, og er selvfølgelig veldig opptatt av hvilken praktisk rekkevidde jeg kan oppnå gjennom året.

Er det noen av dere som kjører eUp som vet hvor lav ute temperaturen må være før tempraturen faktisk begynner og ha en påvirkning på  rekkevidden og hvor mye den reduseres ved en viss reduksjon i tempratur? (feks. ved gitt hastighet 80km/t reduseres rekkevidden ved x% ved en y% reduksjon i temperatur)

Hilsen
Anders

Turist

Har ikke hatt e-up!'en gjennom en hel vinter ennå, men kan si litt:
Forskjellen er betydelig, dog avhengig av hvor mye du vil fryse!
På strekning jeg kjører ofte, og med litt kulde (-6 grader) i vinter, brukte bilen opp ca. 50% av batteriet på en  på 55 Km (hadde også 55 Km igjen på "guessometeret"). Det burde tilsi minst en rekkevidde på 110 Km (netto stigning er ca 100, Eco, varmen på 19 grader og forsiktig kjøring)
Tilsvarende for tiden (litt over 20 grader, Eco+) er 30 - 35% og 80 km igjen (sjelden jeg starter med fullt batteri på denne strekningen for tiden, derfor litt ca tall)
Opplever at det VW har sagt om rekkevidde ikke er umulig å oppnå. Har for tiden stort sett 150 km rekkevidde (brukt + rest på guessometeret)
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

nien

E-up i minus 10 sist vinter (oslo), hansker på og moderat bruk av varme, da begynte det å bli spennende rundt 9 mil....
Ingen har prøvd e-golf på vinter'n enda...

odahle

Nå har jeg ikke så mye erfaring med mange minusgrader her på vestlandet. Men jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg la ut på tur lenger enn 90km på vinteren. Det er sikkert fint mulig å kjøre 110-120km, men da på bekostning av komfort. Jeg føler også at vind+regn utgjør like stor "fare" for rekkevidden som minusgrader.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Hyperstress

Jeg har 11,5mil til jobben, og vurderte e-golf, men slo det fra meg da det blir for langt slik jeg vurderer det. Men om det er greit å stoppe og lade på de kaldeste dagene så er det jo greit :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA