Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eco-driving - mitt laveste forbruk på reiseruten...

Startet av Flips, søndag 27. juli 2014, klokken 17:48

« forrige - neste »

Flips

Hei!

Vi skal snart kjøpe en Renault Zoe, men syntes det er ganske teit at det er så mange hurtigladere som ikke virker. De gangene jeg har lest et innlegg om en hurtiglader som ikke virker på dette forumet har det derimot bare vært snakk om CCS og Chademo DC-ladere.

Spørsmålet mitt er derfor: Er det vanlig at Type 2 AC-ladere (22 og 43 kW) ikke fungerer?

Takker for svar!


RaBalder

Mitt inntrykk er at en AC-lader (22kW/44kW) i kombinasjon med en ladestasjon som også har andre "plugger" er det som kaper problemer.

Eksempel en Chadmo i kombinasjon med en AC-lader på 22kW, da har du mye tull. Også idet man legger på en betalingsløsning, så er det enda mer som kan gå galt.

Men ingen av disse kan man direkte legge skylden på AC-punktet/lading. Det er når tingene settes i sammenheng med andre det blir rom for feil.





Et rent AC-punkt i form av en type-2 stasjon mener jeg skal være rimelig robust.


Det er min mening, men jeg drifter ikke slike punkter så jeg er vel egentlig en "synser"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA