Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: e-Golf på finn.no

Startet av veronica, fredag 18. juli 2014, klokken 08:59

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Svg1974 på fredag 04. juli 2014, klokken 19:05
Sitat fra: emil på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:06
... mens du ser alle Teslaene som kommer og drar igjen etter kort tid med 50kWh mer på batteriet uten at det koster dem noe som helst...

There is no such thing as a free lunch? Tesla eierene betaler vel ett "servicegebyr" på 20'(?) for x-antall år som nok også tar høyde for gratis lading. Min e-golf selger påstår at kostnad på service/vedlikehold de første 4 årene er rundt fire tusen, selv om jeg tar den uttalelsen med en klype salt :)

Kjøper du 85kWh Tesla er supercharger inkludert enten du vil eller ikke, for 60kWh er den et tilvalg på ca 15.000. Da er all bruk av supercharger i hele verden(?) gratis resten av bilens levetid

Svg1974

Joda, jeg er klar over det. Poenget mitt var bare at dette er priset inn en eller annen plass, og de fleste som kjøper en bil med slik pris/ytelse tar også servicepakken på den. Om det ligger i serviceavtalen eller delvis i den kraftige prisøkningen de tidligere hadde, så er Enok smart nok til å ta det inn igjen.

Ser uansett jeg har havnet litt off topic her...  :-X

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Råde

Sitat fra: Elmo på fredag 04. juli 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Svg1974 på fredag 04. juli 2014, klokken 20:26
. . så er Enok smart nok til å ta det inn igjen

Elon Musk heter han ;)

Njaaa, sikker på at det ikke var enøk?   Hahahahaha :)
e-Golf | X75D

lightningii

Et annet alternativ er å ta fergen fra Larvik til Hirtshals, så fergen fra Hirtshals til Kristiansand, da får du med deg billig bacon og øl på turen:-)samt at det er ikke noe problem ift rekkevidde:-)

hovik

Det er offentlig 2 x elbil plass ved Statoil i Skjelsvik i Porsgrunn. Disse er for buss sentralen, og er alltid ledige. Ca 300m fra E18. Ellers er det veldig dårlig med hurtiglading i nedre Telemark.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Tekberg

Sitat fra: Svg1974 på fredag 04. juli 2014, klokken 19:05
Sitat fra: emil på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:06
... mens du ser alle Teslaene som kommer og drar igjen etter kort tid med 50kWh mer på batteriet uten at det koster dem noe som helst...

There is no such thing as a free lunch? Tesla eierene betaler vel ett "servicegebyr" på 20'(?) for x-antall år som nok også tar høyde for gratis lading. Min e-golf selger påstår at kostnad på service/vedlikehold de første 4 årene er rundt fire tusen, selv om jeg tar den uttalelsen med en klype salt :)
Tror heller at det innbakt i prisen som en betaler for Tesla model S. På 65kW utgaven så koster det ca 10000 å aktivere superlading i hele bilens levetid. Det er ellers ingen servicegebyr eller annet som faktureres fra tesla, ei heller internettforbindelse i bilen :)
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

veronica

Da nærmer det seg tur med ny bil. Hvor langt er reelt å komme sørover fra Tønsberg mot Kristiansand, om jeg kjører meget pent og i eco plus modus?
Regner med å kjøre innom Risør på besøk på veien, så kan jeg lade litt der.  Det er totalt 23.6 mil fra A- B, hvor lenge tror dere jeg må lade før jeg kan kjøre videre?  Uten å være redd for å ikke komme helt hjem. Dere som har bil og prøvd litt, hva tror dere?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA