Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av haha_180, onsdag 07. januar 2009, klokken 10:05

« forrige - neste »

haha_180

Noen som har erfaring med de franske merkene? Hva slags batteriteknologi de bruker, og evt fordeler mot norske Think 2000+ mod? Bortsett fra at de kan frakte mer.  Jeg liker å pusle litt, men ser etter en bil som er mest mulig "plug and play".

???

El rayo

Disse bruker samme batteri som Th!nk, Saft STM 5-100MRE og har derfor samme service på batteriet (vannfylling). De har DC motor og det må derfor byttes børster i motoren av og til, minst hver 60.000 km, men noen har klart å slite dem ut på 17.000.

De har bedre ladeprogram så overlading er ikke noe problem for disse.

Hvis du klarer deg med 2 seter så synes jeg du skal kjøpe Th!nk.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

haha_180

Hm interessant. Jo, har blitt litt forelsket i Thinkene. Må bare finne en fin en :P

De har en rekondisjonert think 2001 som har gått 60 000 km på Automotive, men skal se litt videre.. Kanskje kommer jeg over en med mindre km. Takk for svar





elektrolux

Har nettop blitt Think kjører, noe jeg aldri trodde skulle skje.

Har før det hatt/har alle versjoner av PSA bilene.

PSA bilene nyter godt av å være enklere og bedre utviklet. F.eks er karrosseriet produsert i millioner, og er derfor nærmest feilfritt.

Think har en del mangelfulle detaljer jeg hang meg opp i tidligere, så som kronglete demontering av batterikasse og front, underdimensjonert ladeinntak, dørsprekker så store at barn kan gjemme seg der osv.

Nå når jeg nå eier en slik bil er påstanden at dette tross alt i 8 år må ha vært den beste elbil på markedet rent kjøremessig. ( har ikke kjørt RAV4 ) Den har en slags sjel, og har helt klart bedre aks enn PSA bilene. En sitter også mer majestetisk i en Think.

Ønsker en seg mest mulig driftsikkerhet, er nok likevel PSA bilene overlegne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Kjøreglede og "majestetisk kjørestilling" kan jeg også skrive under på  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA