Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger grunnleggende veiledning

Startet av Helge, søndag 13. juli 2014, klokken 17:14

« forrige - neste »

Helge

Er det noen svakheter mht drivaskelmansjettene på 106 Electric? Ingen av de 2 ytre drivaskelmansjettene  på vår var gått i stykker, men de har løsnet/glidd av i den tykke/ytre enden. Det har jo medført at en del fett er slengt ut, men ellers ikke noen skade/slitasje visstnok. Den ene hadde også hoppet av (og ble montert tilbake) ved forrige EU kontroll. Synes dette var litt rart.... Noen andre med lignende erfaringer?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

elektrolux

Skjer av og til på disse 12-15 år gamle bilene. Vet ikke om det er unormalt i bilsammenheng.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

På min Saxo, gått 112000km nå, har det skjedd på begge sider. Påå høyre for ca 5000km siden og på venstre nå nylig. Hos meg er metallbåndet rett og slett røket. Man får kjøpt nye på bla Biltema, men det første jeg forsøkte så røk jeg feste "tennene" under montering (jeg var vel for hardhendt) så nå har jeg brukt plast-strips (det funker faktisk). Pumpet fullt med fett først.

Når de ryker på den måten så ser det heldigvis ikke ut som det kommer inn skitt. Men det er ikke sunt å kjøre uten fett særlig lenge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Takk for svar begge to :) I går ble begge montert på plass igjen med nye metallbånd.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA