Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mod X spottet i Norge!

Startet av lfc4ever, tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:34

« forrige - neste »

zyp

Det stemmer, CCS finnes i både type-1 og type-2. Alle ladestasjoner og biler med CCS i USA bruker type-1-varianten.

https://www.phoenixcontact.com/assets/images_ed/global/web_content/pic_con_a_0065539_int.jpg

pudderjagar

CCS med type 2 er vel eigentleg versjon 2 av CCS.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Hvordan er låsing av en CCS kontakt når det hurtiglades? Er det bilen som låser kontakten fast (slik det er med type2 laderen) eller er det hurtigladeren som låser den fast? Eller begge?

På Chademo er det jo enkelt og greit låst når det hurtiglades, og låst opp når den er ferdig. Er det det samme med CCS, eller kan en bil ha kontakten låst selv etter lading er ferdig? I så fall vil det være litt dumt om biler kan "holde fast" en kontakt som ikke benyttes.

zyp

Det er fortsatt bilen som låser fast pluggen, det er ingen mekanikk i pluggen for å gjøre det fra laderen sin side.

Bilen bruker gjerne en annen logikk for CCS-plugger enn den bruker for en ren AC-plugg. e-Golf slipper i alle fall CCS-pluggen så snart lading avsluttes, imens den holder på en AC-plugg til bilen låses opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA