Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forbruk ved 110 km/t i praksis

Startet av Suleman, onsdag 11. mai 2016, klokken 21:14

« forrige - neste »

Suleman

Hei.

Mens jeg kjørte i dag smalt det og så kom det litt røyk i kupeén. Under bilen lakk det vann.

Kjørte bilen ca 200 meter, tilbake til garasjen min. Mens jeg kjørte hjemover så jeg gult utropstegn og beskjeden "System fault- service required".

Det er litt over 3000km siden sist vannservice.

Er det noe håp å redde den?  Hadde tenkt å  den på service etter påske sammen med EU-kontrollen.
Think 2002 siden 1/1-2015
(bor i Oslo, på Mortensrud)

cra

Kan høres ut som en blokk har eksplodert. Det er håp, men batterikassa må nok ned, og ny blokk(er) på plass. Pass på å sjekke at ikke blokka som eksploderte har skadet nørliggende blokker!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Suleman

Klarer ikke å ta ned batteriet selv, så må få noen til å hjelpe meg med dette.

Dette kommer vel til å koste en del?
Think 2002 siden 1/1-2015
(bor i Oslo, på Mortensrud)

elektrolux

Typisk kostnad etter en slik smell er 20 000 kr. Fikser du selv er prisen ned mot 5000 kr. ( Delebil )

Skyldes at en blokk har vært dårlig og reversert. Uten RoboMeter får du ingen varsel og risikerer i stedet slikt havari.

Det som vil skje videre nå er at du ikke får ladet lengre, og at batteriet relativt raskt lades ut mens det forsøker å holde liv i 12V batteriet.

Det du skal gjøre er derfor følgende:

Ta av fronten og ta av vannfylle dekselet under førerstolen. Sett på tenningen og sett bilen i gir slik at girlåsen åpner. Med åpen girlås, koble vekk minuspol på 12V batteriet. Lad så opp 12V batteriet med en intelligent lader.

Nå er bilen klargjort for lagring / salg.

Det du IKKE skal gjøre er å skrote bilen. Disse bilene har nå nådd bunn i verdi og status, og er på vei opp som kult / samler biler.

Det skyldes usedvanlig bra byggkvalitet, og driftsikkerhet ( Bortsett fra batteriet og lader )

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA