Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av nien, torsdag 10. juli 2014, klokken 10:41

« forrige - neste »

nien

400V med kontakt som ser ut som type 2 kontakt.... hvordan er dette sikret slik at bilen ikke får 400 v ? Noen som kan forklare ?

Griffel

#1
Sitat fra: nien på mandag 23. juni 2014, klokken 15:03
400V med kontakt som ser ut som type 2 kontakt.... hvordan er dette sikret slik at bilen ikke får 400 v ? Noen som kan forklare ?
Type 2 er plug and play.
Kontakte har 5 poler L1,L2,L3,N og Jord. Biler med 230V (E-up, BMW, Trillinger,Leaf etc med enfaslader) henter 230V mellom L1 og N mens Tesla og ZOE henter 400V mellom L1,L2 og L3. Disse siste får da hentet vesentlig høter effekt.
Der hvor en type 2 kontakt er tilkoblet 230V får alle 230V mellom L1 og N.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nien

Takk for svar  /  det er med andre ord løst på samme måte som hjemme når du har 400 v inn i sikringsskapet, du henter ut 230v på fasen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA