Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge

Startet av Olemann, torsdag 11. juli 2013, klokken 23:53

« forrige - neste »

AllanW

Hvor mye kostet Roadsteren helt ny og hvor gammel er den?
Ser det ligger fler på finn.no og vil gjerne vite det.
Det samme skjer jo kanskje med Model S når Model X kommer.
Eller neste El Bil deretter.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Milzit

#31

Sitat fra: Olemann på onsdag 26. juni 2013, klokken 14:13
Ser nå at det er hele 5 Roadstere på 400k tallet på FINN.   

Så nå er det bare å smøre seg med litt tålmodighet,  når S og X kommer for fullt, og Norge skal "ta unna" det som er av brukte Roadstere så håper og tror jeg vi ser 200k tallet ila. et års tid, da blir det morrobil nr 2. på meg og!

http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE%2FFUEL=4&CAR_MODEL%2FMAKE=8078&sort=2

Noen med synspunkter på prisutviklingen på denne?   Annet enn at de som selger selvsagt vil ha igjen så mye som mulig, fair enough det!
Hehe, jeg har også lyst på en Roadster som nr 2 bil ved siden av Model S som vi har som bil nr 1...
Men 200k tallet tror jeg nok dessverre vi ikke ser frem til sommeren, må fortsatt opp i 400k nå.





Schummi

Noen som vet hva Tesla Roadstere faktisk selges for om dagen?

Jeg har fulgt med i markedet et års tid, men virker som det er svært lite omløp?
Noen som har en teori om hvorfor bilene ligger i evigheter uten å bli solgt, ofte uten å justere ned prisen til et nivå markedet aksepterer?

pwb

Sitat fra: Schummi på fredag 23. mai 2014, klokken 16:30
Noen som vet hva Tesla Roadstere faktisk selges for om dagen?

Jeg har fulgt med i markedet et års tid, men virker som det er svært lite omløp?
Noen som har en teori om hvorfor bilene ligger i evigheter uten å bli solgt, ofte uten å justere ned prisen til et nivå markedet aksepterer?

Tror elbil eiere ikke aksepterer at bilene sine synker i verdi. Når det gjelder Tesla eiere så er det jo til og med slik at mange forventer å få mer enn da ga for den. Men det er ikke bare Tesla eiere som lever på en annen planet, se f.eks på ion som nå kan fås til 139.900 NY, splitter pine NY. Det ligger to på finn hvor en 2012 til 165.000,- så folk er spinna gærne. Spurte en luring der siden vi har tenkt på en til om det var mulighet for å gå ned i pris, joa, han kunne gå ned 2000,- så da kunne jeg få en 2012 til 137.191,- WOW. Noen kommer sikkert med innspill på at man må ha vinterdekk i tillegg hvis man kjøper den ny. Men man må gå ut fra å ha nye dekk til en brukt bil også, så nye sommerdekk og vinterdekk blir vel ikke så veldig langt unna vinterdekk hos forhandler. Det som er synd er hvis folk ikke følger med på prisene og lar seg lure.

sigurdi

Men at nye elbiler går ned i pris må en regne med, etter som utvalget/konkurransen og volumet går opp.
Det er ulempen med å være først, men de aller fleste har "spart" inn dette tapet på drifts kostnader.
Dersom/når staten legger på noen avgifts kroner vil brukt prisene også stige igjen.
Bruktmarkedet er og bør være basert på nybilpris, dersom folk ikke sjekker pris på ny vare, men bare Finn, så har de faktisk bare seg selv å takke.
Gjelder andre produkter også, en må følge litt med for å gjøre en god handel.

Men hadde alle fulgt godt med og fått beste pris mulig, så hadde vel ikke brukt butikkene tjent så mye.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA