Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid e-Up!

Startet av Mippen, torsdag 10. juli 2014, klokken 13:24

« forrige - neste »

Mippen

Euro ncap konkluderer med at sikkerheten i små elbiler som er registrert som motorsykkel stort sett er dårlig. Det kommer vel ikke som en bombe?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

cra

Skulle vært artig å se disse "eplene" sammenlignet med andre "epler", altså motorsykler.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

edyrli

Enig. Virker litt søkt og kasjteste 4 hjuls motorsykler på samme måte som man tester biler. Blir dette gjort med andre ATV'er? Jeg tviler sterkt på det...

Dette er egentlig samme sak som kommer opp igjen fra den tiden da Reva og Buddy var biltypen det ble solgt mest av.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Mippen

#4
Her er krasjtest av MC og ATV mot bil. 








Syns ikke det er dumt å krasjteste MC og ATV fordi det er jo greit at folk faktisk vet at det ikke er like sikkert som en bil, men det er jo ikke nytt. Men dette handler vel egentlig mest om biler. For Twizy, Reva og Tazzari selges som små elbiler som er registrert som MC. Det er ikke alle som er klar over at det mangler mye i forhold til sikkerhet siden de ikke er å regne som en vanlig bil. Dessverre er det mange som selger de som bil og ser på det som en bil. Derfor er det viktig å få fokus på dette. 
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA