Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Statusoversikt - regneark

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 06. november 2015, klokken 11:38

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: stefse på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:35
Hold det så enkelt som mulig.

Enig! Umiddelbar dobbling av prisen på fossilt drivstoff hadde satt fart på utskiftingen av bilparken, og mange penger til vei fra de mest innbitte eksoshodene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: stefse på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:35
Det viktigste er at incentiv-nivået for elbil er konstant.

Ja, det er den relative forskjellen som gjelder! Om kona prøver en kjole til 500,- og en til 1000,- eller om hun prøver en til 4000,- og en til 6000,- er "uinteressant"; det er den rimeligste som er penest!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

timingbeltkiller

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:45
Umiddelbar dobbling av prisen på fossilt drivstoff hadde satt fart på utskiftingen av bilparken
Mange sitter med en ikke nedbetalt lånefinansiert fossilbil.
Fordoblet drivstoffpris betyr de har ikke lengre råd til å bruke bilen
samtidig som den er blitt uselgelig for mer enn ren gibortpris.
Det samme gjelder de med eldre fossilbiler i bruktbilklassen omkring 100 tusen.

Til sammen er dette muligens 80-90 % av fossilbilparken.
Og de aller fleste av disse frarøves med dette den økonomiske muligheten til å bytte til elbil.
Altså null fart i utskiftingen.

Da er nok denne franske vrien mer effektiv  i så måte:
http://www.greencarreports.com/news/1100428_france-expands-electric-car-bonus-to-scrap-10-year-old-diesel-cars




Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

K S

Hvis fordobling av drivstoffprisen fører til at folk ikke har råd til å bruke bilene er effekten oppnådd! Flott!!
For de som må benytte dieselbil kan en løse dette med samkjøring, da oppnår en to ting: eliminering av kø og reduserte utslipp. Jeg tror mange som i dag ikke "kan", ville funnet ut at det var mulig allikevel!

Har selv bobil med dieselmotor, ville svidd, men jeg må da innrette meg, kortere turer osv, Tyskland har forøvrig stengt mange bykjerner for biler som ikke er rene bolt til å få miljøoblat. Bra!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA