Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Griffel, mandag 23. juni 2014, klokken 07:08

« forrige - neste »

Griffel

TU
http://www.tu.no/bygg/2014/06/04/fremtidens-smartbolig-kan-hurtiglade-elbilen-fra-eget-batteri?utm_source=newsletter-2014-06-04&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter.
Sitat
Med et smell startet samferdselsminister Ketil Solvik Olsen sprengingen til et hus som aldri tidligere har blitt bygget i Norge.

Det nye smarthuset på Gjerdrum skal produsere strøm fra solcellepaneler som lagres lokalt på et batteri og senere kan brukes direkte til hurtiglading av elbilen.

Se også: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14707.msg225036.html#msg225036
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Thomas Parsli

Hvis jeg skal montere solceller rundt den tiden batteriene på Leafen må byttes har jeg en ide om hvor de havner...
Hvis de holder over 10kWh er det en god buffer til en billig penge.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Bare jeg som henger meg opp i at illustrasjonen til TU sin sak der Leafen er tilkoblet den såkalte hurtigladeren via den sakteladende Type1 kontakten og ikke CHAdeMO?

Warlock

Sitat fra: emil på onsdag 04. juni 2014, klokken 12:57
Bare jeg som henger meg opp i at illustrasjonen til TU sin sak der Leafen er tilkoblet den såkalte hurtigladeren via den sakteladende Type1 kontakten og ikke CHAdeMO?
He he
Jeg syntes det var søtt at man kunne sitte å se på TVn at bilen ble hurtigladet...
Eller, man kunne jo egentlig ikke sitte da. Man kunne stå inne å se på dette istedet for å stå ute å se på :P

tomrh

En kompis av meg hadde en idé om å videreføre dette til campingvogner. Montér inn et elbilbatteri, tapetsér vogna med solcellepaneler og installér et hurtigladeuttak på siden. Så har man en finfin rekkeviddeforlenger når elbilene etterhvert utstyres med hengerfeste, samt at man kan være selvforsynt med strøm i vogna på turen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA