Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruke bilbatteri i elsykkel?

Startet av tomrh, mandag 30. juni 2014, klokken 21:36

« forrige - neste »

tomrh

Har i bestilling et par overganger slik at jeg også kan lade fra blåe (gråe) og røde 3-fas industrikontakter, er jo endel bensinstasjoner som har slike på yttervegg. Og Fredrik Hauge fant jo en i Mosjøen i fjor. :P Finnes det noen oversikt over disse? Fant dette ladekartet: http://chargelizer.com/hurtiglading/model-s-ladekart
Men ser ikke ut til å være vedlikeholdt, ihvertfall dukker det ikke opp noe på kartet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

cra

http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilteslamodskart.php  har filter på røde og blå industrikontakter. Det er i utgangspunktet en snarvei for Tesla-eiere, men fungerer selvsagt like godt for andre som kan benytte seg av slike kontakter. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Takker for linken, cra!
Men det var ikke så mange som var lagt inn som jeg hadde håpet, spesielt i Trøndelag og på Nord-Møre. Det finnes forhåpentligvis endel flere som ikke er "offentlige" og som derfor ikke kan legges inn på en slik oversikt, men som man får bruke om man spør? Mener å ha lest at det skal eksistere en i Surnadal?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

cra

Det finnes helt sikkert mange som ikke er offentlige, og derfor ikke dokumenterte. Problemet ligger vel litt i at dette er kontakter som man nok må finne "der og da", siden de som eier dem neppe er interessert i at de ligger ute i noen oversikt. Finner man en kontakt kan man alltids spørre pent om å låne, men det er ikke sikkert eier synes det er greit at det er folk som spør ofte. Med mindre de sier det er greit om man sprer litt info om det til trengende, så klart.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA