Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...

Startet av StineLeaf, onsdag 16. juli 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

emil

Var innom Tønsbergladeren i går på tur fra sørlandet. Har brukt en 3-4 forskjellige hurtigladere før men denne var ikke lett å skjønne seg på. Vifta inni den gikk som en flymotor uten noen tilkoblet, skjermen var helt tom og det lille displayet på kortleseren sa kun noe om pris. "Bruksanvisningen" sa kun hvordan man skulle koble seg til bilen, ingenting på rekkefølge på tilkobling/betaling. Prøvde flere varianter på rekkefølger og betalingskort der uten at noe kom opp på skjerm. Etter noen minutter kom det heldigivs noen som var på sin første prøvetur i Leaf med lånebil fra forhandleren, og de hadde fått en RFID brikke til å starte laderen, men men minimalt med informasjon om hvordan de skulle lade.

Flyttet om på bilene og fikk startet opp lading for dem. Vi snakket en del sammen om bilene mens vi sto der og ventet og jeg fikk rettet opp i mye feil forhandeleren hadde sagt (særlig om kjørelengder på en lading). Skulle få lov til å låne RFID brikka hvis jeg ikke fikk start på den når de var ferdig, men da virket heldigvis kortleseren så jeg fikk startet min lading.

Fortsatt har en del hurtigladere mye å gå på når det gjelder brukervennelighet. Da jeg var ferdig sto det to andre Leaf og ventet på tur hadde denne enslige laderen hatt støtte for flere standarder hadde nok køen vært lengre.

For min del holdt det med de 30 minuttene med lading (fikk low battery warning noen km før jeg svingte av fra E18) for å komme helt fram til Oslo (eller, Bærum/Østerås for å være nøyaktig).

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bestorp

Noen som veit om denne laderen er i drift eller ei?

Får ikke fram noe status på hurtigladekartet.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

Arha

Den virket perfekt lørdag for ei ukes tid siden, 43 kr for 30 minutter med bankkort.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

bestorp

Sitat fra: Arha på fredag 25. juli 2014, klokken 13:00
Den virket perfekt lørdag for ei ukes tid siden, 43 kr for 30 minutter med bankkort.

Alt gikk rett fram? Ikke noe krøll med å få starta ladinga. Emil her på forumet hadde litt trøbbel med å få den igang i løpet av juli engang.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

Arha

Ingen problemer, heller ikke for han som var foran meg i køen. Bare å sette inn bankkortet og velge 15 eller 30 minutter (samme pris).
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA