Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: - Moms på elbiler fra 2016.. LØP og KJØP :-)

Startet av Izcila, søndag 19. oktober 2014, klokken 13:14

« forrige - neste »

Izcila

Noen som har peiling? Sitter med en 2014 mod, uten varmepumpe, som jeg vurderer å selge, men er veldig i tvil om hvordan markedet for dette er. Jeg påkostet den stort sett alt av utstyr, samt dyre originale felger.

Er det i det hele tatt mulig å få solgt en brukt E-Golf til en akseptabel pris?

Thomas Parsli

Det er rundt 5mnd ventetid, så jeg tipper noen er villig til å betale en god del for å få bilen nå.
Normalt ville jeg sagt minst 30.000,- i tap, men som vi ser med Tesla er det godt mulig tapet blir minimalt...

En annonse på finn er kanskje verd pengene?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Råde

Har inntrykk av at fullspekkede biler på finn går for 300.000 eller litt over selv med noen mil på telleren. At du har dyre originale felger teller sikkert opp.

Av nysgjerrighet: hvorfor selge?
e-Golf | X75D

Izcila

Kanskje verdt med en annonse på finn, ja.


@Råde: Vurderer å selge ettersom regnestykket mitt i besparelesen i drivstoff, bompenger osv, ikke blir like mye som jeg forventa. Jeg regnet med at jeg kjørte ca 120km 5 dager i uka, + småturer ellers i helgene. Det viser seg at jeg bruker bilen langt mindre enn det jeg antok, og da blir denne fort dyr for meg. Til sammenligning hadde jeg en Ford Focus til verdi av kr 22 000 før denne bilen, som altså kom på rett over 315 000.


Som fattig student, må jeg altså bruke den ganske mye for å spare inn summen. Ettersom jeg bor såpass langt unna, er det også litt kjipt med såpass mye begrensninger. Det er ikke langt ifra alltid at jeg får ladeplass ved universitetet, og det hender ofte at jeg svetter på veien hjem, for å si det sånn. Litt kjipt når man kommer hjem på fredagen, og så har man ikke mulighet for å for eksempel reise ut for å spise, gå på kino osv, ettersom bilen ikke har rekkevidden til det.



Blir veldig trist dersom jeg selger, for det er en veldig bra bil, med enorm god comfort. Men jeg tror rett og slett at jeg bor litt for "usentralt" til å kunne ha den. Mye bakker og kvasse svinger i området. På en strekning som er 30km, bruker bilen i fra 60-95km av batteriet, selv om jeg har slått av alt av varme i bilen. Dette blir mye.


Spørst om jeg ikke kommer til å prøve med en annonse på finn etter hvert. Må tenke over det litt til, for jeg kommer jo ikke til å få en like bra bil ellers.

K S

Sitat fra: Izcila på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:06
Kanskje verdt med en annonse på finn, ja.


@Råde: Vurderer å selge ettersom regnestykket mitt i besparelesen i drivstoff, bompenger osv, ikke blir like mye som jeg forventa. Jeg regnet med at jeg kjørte ca 120km 5 dager i uka, + småturer ellers i helgene. Det viser seg at jeg bruker bilen langt mindre enn det jeg antok, og da blir denne fort dyr for meg. Til sammenligning hadde jeg en Ford Focus til verdi av kr 22 000 før denne bilen, som altså kom på rett over 315 000.


Som fattig student, må jeg altså bruke den ganske mye for å spare inn summen. Ettersom jeg bor såpass langt unna, er det også litt kjipt med såpass mye begrensninger. Det er ikke langt ifra alltid at jeg får ladeplass ved universitetet, og det hender ofte at jeg svetter på veien hjem, for å si det sånn. Litt kjipt når man kommer hjem på fredagen, og så har man ikke mulighet for å for eksempel reise ut for å spise, gå på kino osv, ettersom bilen ikke har rekkevidden til det.



Blir veldig trist dersom jeg selger, for det er en veldig bra bil, med enorm god comfort. Men jeg tror rett og slett at jeg bor litt for "usentralt" til å kunne ha den. Mye bakker og kvasse svinger i området. På en strekning som er 30km, bruker bilen i fra 60-95km av batteriet, selv om jeg har slått av alt av varme i bilen. Dette blir mye.


Spørst om jeg ikke kommer til å prøve med en annonse på finn etter hvert. Må tenke over det litt til, for jeg kommer jo ikke til å få en like bra bil ellers.

En som ihvertfall kan være mer anvendelig (høres det ut som) er Kia Soul EV: hvis du har mulighet til 32 A enfase kurs, kan du installere.
Det vil i så tilfelle gi mulighet til å "fylle på" 4 mil i timen.  Feks når en kommer hjem, setter på lading, så går det fort en time eller to, tar en dusj osv osv, så er bilen klar for mere moro.
I tillegg får du Soul EV med "alt" for 250.000 (også inkludert Type1 til Type2 ladekabel, som gjør at du kan lade med 32A på endel ladestasjoner).
Soul mangler jo endel utstyr i forhold til eGolf til 315000, men så er den også 65000 billigere, og mye kulere, synes jeg.

Men jeg føler med deg, kjipt å "måtte" selge, ønsker deg lykke til, hva enn du nå ender opp med.

emil

Ville lagt den ut til en pris rundt det du betalte med en gang for å prøve markedet. Etterhvert som ventelistene går ned og det kommer ubrukte bruktbiler fra Tyskland bl.a kommer prisene sansynligvis til å gå nedover. Snart kommer også bilene med varmepumpe og da kan prisforskjellene på de med og uten bli mer synlig.

Olemann


Råde

e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA