Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Situasjonen rundt hurtigladere er fullstendig håpløs :-(

Startet av ElViz55, onsdag 11. juni 2014, klokken 19:05

« forrige - neste »

ElViz55

Sergio Marchione om Fiat 500e, og elbiler generellt:
"I'm losing 14.000 dollars on every model we sell and we've already sold 4.000 more than we'd expected. That's why I sincerely hope you stop buying it (he said ironically). The 500e is part of an agreement and I'll only sell the numbers we've agreed on and not a single one more. Electric vehicles simply cannot be prosperous yet, as is proven by GM's Volt. Tesla is the only make that can really make a profit from them as they're completely dedicated to electric cars and are operating in a much higher segment."

http://www.autoedizione.com/marchionne-doesnt-think-of-fiat-500-as-a-winner-in-us/


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

elektrolux

Og i Norge vurderes det å avslutte incentivene for å kjøpe slike biler....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Hvis de ikke vil selge dem kunne de jo bare satt opp prisen. :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Philip Marlowe

Sitat fra: elektrolux på fredag 23. mai 2014, klokken 12:51
Og i Norge vurderes det å avslutte incentivene for å kjøpe slike biler....

Er det noen på Stortinget eller i Regjeringen som har sagt de vil vurdere dette nå? Virker på meg som alle der er enige om å vente til 2017.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

elektrolux

2017 er kun 2 årsavgifter unna.

Verden trenger lengre freding enn det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

timingbeltkiller

Sitat fra: elektrolux på fredag 23. mai 2014, klokken 19:39
2017 er kun 2 årsavgifter unna.

Verden trenger lengre freding enn det.
Verden i betydningen den globale økologien trenger ferre biler av alle slag, helst ingen.

En verden hvor elbilen erstatter fossilbilen  som den dominerende, trenger globale konkurransevridninger
på størrelse med de nåværende norske i minst 10 år. Vilket jeg tillater meg å mene er "A Pie in The Sky".

En svale gjør ingen sommer. Det samme gjelder Norges forelskelse i elbilen.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Klykken

Man må starte en plass. Med den holdningen kommer man ingen vei!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA