Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Wave 2014 bloggen åpnet

Startet av MindViruz, onsdag 04. juni 2014, klokken 06:47

« forrige - neste »

MindViruz

Er det virkelig frekt av meg å spørre verkstedet om gratis leiebil når leafen min må inn på verksted for å feilsøke på bremsene etter at bilen er bare 3 måneder gammel?

Bilen mister bremsekraft om jeg kjører i ett hull under nedbremsing og hvis forholdene er helt riktig. Bilen er vel egentlig ikke veidyktig sånn som jeg ser det...

Brødbilsjåfør

Nei. Bare rett å rimelig.  Du kjøpte nybil pga garanti å null tull. Ellers kunne du like godt ha kjøpt bruktbil.
Jeg måtte betale diesel å bom ved garanti rep på vår. Leie kom ikke på tale
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

MindViruz

#2
Sammme mener jeg.

Sande Auto Vest i Bergen var veldig vanskelig. Jeg ber om lånebil når jeg leverer inn bilen for garantireprasjon/undersøkelse. Bilen er vel per definisjon ikke veidyktig heller...

De hadde masse leiebiler, men lånebiler var mangelvare. Jeg bryr meg vel lite om det er lånebil, leilebil eller konebil jeg får. Jeg vil ikke legge ut penger på leiebil bare noen får måneder etter at jeg kjøpte nybil.

Han sa han skulle prøve å fikse en bil til meg, men forklaringen jeg fikk var at dette var egentlig helt umulig å få til sisden de har så få lånebiler. Leiiebiler har de mer enn nok av derimot, men det er jo ikke gratis. Kan faktisk ta meg fri fra jobb en halv dag for den prisen.

emil

En gang jeg hadde CR-V'en min på verksted (service hos den lokale Honda-pusheren) for noen år siden hadde jeg avtalt og fått bekreftet leiebil. Feil, dobbeltbooking og en bil som ikke ville starte gjorde at de ikke hadde noe jeg kunne leie så jeg fikk ta med en Civic demobil og siden den ikke lå inne i leiebilsystemet slapp jeg både leie, bensin og bomkostnader :)

Fikk til og med gratis lånebil en dag da jeg var inne hos Riis for å bytte frontrute (sprekk, forsikrings sak) på Leafen. Riktignok en liten kjip treig fransk fossilbil, men fram og tilbake til jobb var det helt greit.

Hvis verstedet er foruftig bør de klare å ordne opp i dette. Garantirep bør ikke koste deg noe. Er det noen andre elbilpushere i nærheten der du kan klage din nød og si at du vurderer bytte ut Leafen grunnet dårlig service og vil prøvekjøre en annen bil for en dag?

reptil

Var innom Sande Auto i Åsane for 4 år siden for å få ettermontert automatisk dimmbart speil (sto i reklamebrosjyren, men var fjernet på ny modell)
Da var det ikke diskusjon og lånte en x-trail demobil.

I sånne saker er det ikke tvil, du skal ikke ha noen form for tap. Ville ikke akseptert et nei for et nei. Hvis ikke får de hente og levere bilen.
Svart Leaf Acenta

cra

Sitat fra: emil på fredag 16. mai 2014, klokken 08:59
Fikk til og med gratis lånebil en dag da jeg var inne hos Riis for å bytte frontrute

Samme her; skulle få fiksa en steinsprut, så det tok ikke lang tid. De var likevel mer en happy for å låne meg en liten "pizza-bil" så jeg kunne handle litt eller gjøre andre ærender mens jeg venta. Og Riis har i mine øyne ingen forpliktelser av noe slag i så henseende, de har bare meget god service!  :D  Var hos Riis og fikk bytta takluka på Teslaen for litt siden også. (Ranger hadde leid lokaler hos dem for å se på luka som ikke ville lukke seg.) Samme innstilling fra Riis-folka da også. Blide og hyggelige, og hadde fylt opp med spylervæske, verdikupong, refleksvest og frisbee til ungene (eller var den til meg? ;D) da jeg henta bilen.

At en forhandler ikke tilbyr deg bil når din flunkende nye bil er inne pga feil synes jeg er rart. De burde jo egentlig være ganske flaue og gjøre sitt beste for å gjøre det godt igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DeadLock

Hei.

"Loven sier at om det tar lengere enn en uke fikse mangelen, så har man krav på få tilgang til et erstatningsprodukt (med visse forbehold). Det gjelder alle mangler når det kommer til forbrukerkjøp der man har reklamasjonrett."

Jeg har nå en Nissan Leaf Tekna på ubestemt tid mens min lokale Nissan-forhandler feilsøker på min bil.

Ikke noe problemer med å få lånebil, og de strekker seg langt for å hjelpe meg de 2 gangene jeg har hatt bilen min inne på verkstedet.

Min bil er inne på en garantijobb hvor Nissan Europe er involvert. ( Se her for hva som har skjedd. )

Snakk rolig og pent, men hold deg bestemt til det loven gir deg krav på, så order det seg som regel.

Lykke til.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA