Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Martin-, torsdag 22. mai 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Martin-

Da har jeg foretatt en kjøretur der fokus var å få laves mulig forbruk :)

Turen ble gjennomført nå på søndag, fra Børsa til Agdenes.
Blandet mellom motorvei og landevei, alt fra 40 km/t til 80 km/t.
Hovedsaklig mellom 60 og 80 km/t.
Kupert terreng, og ute-temperatur på 4-9 grader pluss.
Ingen bruk av varme i kupé, men kjørelys og radio var på.
Hele turen ble kjørt med rått egg med sprekk i skallet  :P
På strekningen slapp jeg forbi ca 15 biler, jeg aner noe frustrasjon blant de som kom bak, men ingen lå bak mer enn ca 1 minutt før  de ble sluppet forbi.

Som bildene viser, et snittforbruk på 13.1 kWh per 100 km synes jeg selv må være godkjent!  ;D

EDIT: måtte prøve meg litt frem for å få med bildene...
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

elektrolux

Absolutt godkjent til å være en så stor bil.

Men målte du hvor mye strøm den trengte for å bli fulladet igjen?

Dette er eneste komplette tallet for forbruk.

Her bruker f.eks en Think classic 17-20 kWt / 100 km, mens en ombygget til litium er nede i 11-14 kWt / 100 km

Tap i batteri og lader kan nemlig være betydelig, og blir belastet strømnettet.

Enkelte målinger på Zebra Think viser opp mot 40 kWt / 100 km og er et skrekkeksempel på høyt forbruk om bilen brukes bare til korte turer over en ukes tid slik at egenkanibalismen får maks utslag på forbruket.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Martin-

Nei, jeg lader nesten kun hjemme i garasjen om natta, og her har jeg montert en selvbygd ladestasjon fra openEVSE som er direkte tilkoblet nettspenning
Skal med tiden få montert inn en kWh måler i samme skap som ladeenheten er bygget i, men per nå har jeg kun måler for schuko plugg.
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA