Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lansering av større batteripakke?

Startet av Olemann, onsdag 08. april 2015, klokken 19:55

« forrige - neste »

Olemann


Opplevde i dag min 1. feil med bilen på nesten 1 år.  Førerdøren lar seg ikke åpne, verken fra utsiden eller fra innsiden. Den lille låsetappen på toppen av døra spretter opp, så det er neppe noen sikring som er gått, hører også at noe låses opp. Men døren sitter bom fast.

Opplevde min 2. skuffelse da jeg for 1. gang ville teste Online tjenestene.  Prøvde både Mobile Care og Teleservice.  I begge tilfelle gikk det 2-3 minutter mens display viste at data ble overført. Så ringte en telefon fra bilen, det sto og ringte et par minutter, ingen svarte, og så stoppet det bare opp og alt ble nullstilt.
I 2 tilfelle (Teleservice tror jeg) så ringte ikke bilen selv opp, men display viste at jeg ville bli kontaktet.  Men det skjedde ikke. Venter 3-4 minutter, stille som graven.   

Tips om dør-feilen OG noen som har fått disse Online support tjenestene til å funke noen gang?

Klykken

Dørfeilen er av slik art at du mest sannsynlig må skifte låsekasse. Jeg ble bedt om å stå å banke litt her og der, rundt der dørlåsen sitter på utsiden av døra, da det kunne få låsen up and running igjen. Men slikt gjør jeg jo ikke på en kliss ny bil!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olemann


Da var det løst, deler det her med i3-samfunnet da det kanskje kunne ha interesse for andre også, visstnok en feil BMW var kjent med.
Det løste seg ved at jeg låste opp bilen med den "nød-nøkkelen" som ligger inne i selve fjernkontrollen.  En gang låst opp og igjen, så virket alt som det skulle.

Men disse online tjenestene skjønner jeg ikke helt, er det slik at disse ringer opp BMW Norge og kun er tilgjengelig innen norsk arbeidstid?  Jeg hadde trodd/håpet det var en 24/7 service......

Klykken

Ville fått sjekket låsekassen likevel, for slik skal det jo ikke være..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

Enig, BMW sa de hadde en "fix", de skulle kontakte meg.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 17. mars 2015, klokken 09:27
Ville fått sjekket låsekassen likevel, for slik skal det jo ikke være..

moonbuggy

Hvordan kom du i kontakt med BMW service tilslutt ?

Klykken

Jeg ringte min kundekontakt hos de som solgte meg bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

SE

Har hatt 'gleden' av å ringe fra bilen når den er har fått  drivetrain feilen. Ender hos en 24/7 tjeneste. Antagelig kan du kan teste nødknappen i taket. Det må være lov å teste.

Olemann

Jeg ringte til verksted på Bilia der jeg kjøpte bilen. God gammeldags telefon altså.

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 17. mars 2015, klokken 15:13
Hvordan kom du i kontakt med BMW service tilslutt ?

Aberg88

Sitat fra: SE på tirsdag 17. mars 2015, klokken 17:59
Har hatt 'gleden' av å ringe fra bilen når den er har fått  drivetrain feilen. Ender hos en 24/7 tjeneste. Antagelig kan du kan teste nødknappen i taket. Det må være lov å teste.
Trykker du S.O.S knappen i taket kommer du til politiet.

Mvh

En ivrig knappe-trykker  :P
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA