Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LEAF. 6.6kW eller 3.3kW?

Startet av brobrobilen, fredag 22. august 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

brobrobilen

Hvorfor kommer ikke eNV200 med 7 seter?? Nissan vil ikke sette inn dette, jeg har spurt de. Men finnes det andre som kan og samtidig få det godkjent? Ser for meg i det minste klappseter inntil sidene i bagasjerommet. Noen som vet??

Gordon Retriever

Nyttelasten (469kg) er for liten til 6 passasjerer med håndbagasje.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Men vognkortet sier 645kg nyttelast ihht vognkortet på eNV200 Evalia jeg prøvekjørte.....

cra

Klappseter er i alle fall helt uaktuelt; det er ikke lovlig lenger. Alle seter skal være forovervendte.  Jeg har selv (skal selges nå) en Caravelle som hadde klappseter bake. Ikke praktiske i lengda, men geniale for å få lasteplass i en minibuss! Var visst for mange barnefamilier som min med mine/dine/våre barn som fant en brukbar bil de hadde råd til ved å kjøpe minibuss, så det "smutthullet" ble tettet av myndighetene.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rio

Sitat fra: Finnøy på fredag 08. august 2014, klokken 00:35
Men vognkortet sier 645kg nyttelast ihht vognkortet på eNV200 Evalia jeg prøvekjørte.....

De to siste passasjerende gjør neppe mye nytte for seg, så det forklarer forskjellen! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kaiat

I brosjyremateriellet til Nissan er nyttelast ganske riktig 469kg som nevnt her. Det regnes 75kg for hver passasjer i henhold til kjøretøyforskriften. 6 passasjerer skulle vel da bli 450kg. Altså skulle det være nok nyttelast til at bilen kan være 7-seter. Riktignok blir det stusselig lite nyttelast igjen til bagasjen...

Det er vel dessuten gjort en del endringer på e-NV200 i forhold til fossil-NV200. Muligens er det gjort endringer på gulvet bak slik det blir vanskelig med festepunkter for tredje seterad kanskje? Jeg vil tro at Nissan også ser at bilen hadde vært mer attraktiv med 7 seter, men at det er forhold som gjør at det blir maks 5.

Uansett blir det vanskelig med å få godkjent en ombygging da det ikke kan settes inn flere seter enn fabrikanten godkjenner og i dette tilfellet sier jo Nissan maks 5 seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA