Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Til KBH i morgen

Startet av tomrh, tirsdag 29. april 2014, klokken 13:00

« forrige - neste »

tomrh

Da er Leaf-kjøpet avgjort ihvertfall. :)

Noen på Fosenhalvøya som skulle selge. Vi reiste over gratis med ferga (enn så lenge...  ::)) for visningsavtale på fergeleiet på andre siden. Måtte jo få prøvekjøre, men turde ikke prøve mange kilometrene siden det kom fram at han hadde kjørt 7 mil en vei, og skulle 7 mil hjem igjen...alt på en ladning, og med gutten sin i baksetet i tynn genser. Han var VELDIG ivrig på å vise meg hvordan jeg satte den i Eco-modus! ;D Følte meg nesten litt slem hehe. Da jeg ringte for å si at vi skulle ha den, hadde de kommet seg vel hjem, men opplevd noe rekkeviddeangst. :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Trig8

#16
Sitat fra: tomrh på fredag 25. april 2014, klokken 23:41
Da er Leaf-kjøpet avgjort ihvertfall. :)
Noen på Fosenhalvøya som skulle selge.
Ser det ligger en hvit "2013 Acenta" på finn.no på Fosen som er merket solgt. Hvis det er den du har kjøpt håper jeg du er klar over at det ikke er en Acenta men "gamletypen" som var i salg før de nye kom sommeren 2013. Acenta har ikke ledlys, og en ser også på framstolene at det er den gamle varianten. Jeg synes den bilen er overpriset i forhold til hva en ny Acenta koster nå. Da kunne du like gjerne kjøpe en av 2012 modellene som er til salgs på Stjørdal til en billigere penge.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

tomrh

Hvordan finner man ut om det er ny eller gammel 2013-mod? Står det noe i vognkortet? Selger sa at de hadde registrert den i juli 2013 og at det var nye Acenta.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Sverre_E

Sitat fra: tomrh på lørdag 26. april 2014, klokken 15:16
Hvordan finner man ut om det er ny eller gammel 2013-mod? Står det noe i vognkortet? Selger sa at de hadde registrert den i juli 2013 og at det var nye Acenta.

Den gamle har elektrisk håndbrekk i midtkonsollen. (Liten spak) Lett å se.
De nye har fotbrekk på gulvet nede til venstre.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Trig8

#19
Her er forskjellene, annonsene viser godt på bildene forskjellene:
Gammel 2013 modell:
Elektrisk parkeringsbrems mellom setene, hjul for førerstolinnstilling på sitteputen, tversovergående kloss i bagasjerommet ved baksetene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47909992&searchclickthrough=true

Ny 2013 modell:
Manuell parkeringsbrems mellom bremsepedal og dør, førerstolinnstilling skjer med håndtak på siden av stolen, ikke tversovergående kloss i bagasjerom ved baksetene. Acenta har halogenpærer, ikke LED-lys. På den nye 2013 modellen får du kun LED-lys med Tekna utstyrsnivå, og da har den skinnseter også.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47787361
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

tomrh

Det viste seg å være gammel 2013-Leaf ja. Kjøpet er hevet, tusen takk for innspill gutter! Sparte oss for en stor skuffelse her. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på lørdag 26. april 2014, klokken 19:55
Det viste seg å være gammel 2013-Leaf ja. Kjøpet er hevet, tusen takk for innspill gutter! Sparte oss for en stor skuffelse her. :)

Tja, personlig ville jeg heller hatt gamleutgaven, men det er jo smak og behag. LED-lysene er langt bedre enn halogenlysene på Acentaen. Varmepumpe er kjekt på den nye men betyr lite for vår del da vi ikke presser rekkevidden på Leafen. Dermed er det vel færre ting som kan gå istykker på Japan-Leaf med kun vanlig varmeelement. Dessuten har vel den nye utgaven dører av stål? Gamleutgaven har aluminium, og det er nok bedre mot korrosjon etterhvert som bilen blir eldre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. april 2014, klokken 20:32
Sitat fra: tomrh på lørdag 26. april 2014, klokken 19:55
Det viste seg å være gammel 2013-Leaf ja. Kjøpet er hevet, tusen takk for innspill gutter! Sparte oss for en stor skuffelse her. :)
Tja, personlig ville jeg heller hatt gamleutgaven, men det er jo smak og behag. LED-lysene er langt bedre enn halogenlysene på Acentaen. Varmepumpe er kjekt på den nye men betyr lite for vår del da vi ikke presser rekkevidden på Leafen. Dermed er det vel færre ting som kan gå istykker på Japan-Leaf med kun vanlig varmeelement. Dessuten har vel den nye utgaven dører av stål? Gamleutgaven har aluminium, og det er nok bedre mot korrosjon etterhvert som bilen blir eldre.
Takk for innspill jkirkebo, det med dørene var jeg heller ikke klar over - et godt poeng om man ønsker å eie bilen lenge. Uansett var det vel heller snakk om hva man faktisk trodde man kjøpte her. Som Trig8 sier er den jo noe overpriset da den teknisk sett må sammenlignes mot 2012-mod som det er et vesentlig bredere og billigere utvalg i.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. april 2014, klokken 20:32
Tja, personlig ville jeg heller hatt gamleutgaven,
Du nevnte aluminiumsdører og LED-lys, er det mer med gamleutgaven som er fordelaktig?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

emil

Sitat fra: tomrh på mandag 28. april 2014, klokken 12:33
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. april 2014, klokken 20:32
Tja, personlig ville jeg heller hatt gamleutgaven,
Du nevnte aluminiumsdører og LED-lys, er det mer med gamleutgaven som er fordelaktig?

For egen del trives jeg bedre med parkeringsbrems mellom setene enn en ekstra pedal.

Sverre_E

Sitat fra: tomrh på mandag 28. april 2014, klokken 12:33
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. april 2014, klokken 20:32
Tja, personlig ville jeg heller hatt gamleutgaven,
Du nevnte aluminiumsdører og LED-lys, er det mer med gamleutgaven som er fordelaktig?

Vet ikke om det er merkbart, men den gamle modellen har litt kraftigere dreiemoment.
280 Nm, mot 254 Nm på den nye. (eGolf får 270 Nm)
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

tomrh

#26
Denne chromepakken som mange Leaf leveres med, hva er det egentlig?
Edit: Fant det selv, tåkelysringer, sidelister m.m. i krom. Visuelt dilldall. Glem spørsmålet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Sitat fra: tomrh på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:07
Visuelt dilldall.

Har lest her på forumet at Bilselgeren anbefalte dette framfor å bruke omtrent samme beløpet på å oppgradere til 32A lader....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Sitat fra: elektrolux på søndag 04. mai 2014, klokken 12:25
Sitat fra: tomrh på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:07
Visuelt dilldall.
Har lest her på forumet at Bilselgeren anbefalte dette framfor å bruke omtrent samme beløpet på å oppgradere til 32A lader....
Og argumentet er vel bedre bruktpris? Jeg kjøper jo selvfølgelig bil for å tjene mest mulig på å selge den brukt igjen..  ::)
Men nå er ihvertfall første del av planen implementert, overtok en svart 2012-Leaf i dag. :) Takk til Trig8 og Sverre_E som sparte oss for ca. 25.000 kroner. Denne Leafen er i samme stand og har bare gått 9.000 km lengre enn den 2013-modellen vi først vurderte.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA