Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet Tips & Tricks

Startet av elektrolux, torsdag 11. desember 2008, klokken 10:30

« forrige - neste »

elektrolux

Etter å fulgt med på suksessturen med nye Think fra Oslo til Trondheim, og debatten om batterileien, slår det meg at dette muligens er en bil best egnet for distriktene.

Dette er en bil som må brukes og kjøres mye før den utkonkurrerer en vanlig bil økonomisk. I byene blir det oftest korte etapper.

Derimot vil en i distriktene fullt ut kunne utnytte den lange rekkevidden, og kombinert med gratis ferge, og bom, bør denne bli en vinner der.

Et annet bruksområde utenom taxidrift kan være bilpooler, og vareleveransefirma. Da utnyttes også rekkevidden best mulig.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

#1
Som jeg har nevnt tidligere , vil det for oss som skal bruke bilen til pendling på ferge og 14 mil kjøring , etter 6 års kjøring,være mer lønnsomt for oss å kjøpe en ny Think enn en ny VW Polo.Da har vi kun regnet med det vi sparer på pendlingen(og med betalt personbillett på ferja) , ikke småturene til butikken eller ti mils kjøring til slekta og ikke minst evt ekstrajobbing på kveldstid der man kan få 3kr pr km. Regnestykket baseres på 230 000 kr for think (m barneseter og frontrutevarme) og 160 000 for en Polo,bensinpris på 10kr literen og 0,5l pr mil, 35kr pr elbiltur/retur.
Etter et meget nøkternt regnestykke sparer vi jo da minst 11-12 000 pr år etter de 6 første årene.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Boogie

Sitat fra: Sopp på torsdag 27. november 2008, klokken 16:46
.....og ikke minst evt ekstrajobbing på kveldstid der man kan få 3kr pr km.

Om det er statens satser du sikter til, så er de steget til NOK 4,00 pr km for elbil!!!
Dette blir bare bedre og bedre :D

Men morsomt er det å se at folk ser mulighetene med den nye Thinken, og ikke begrensningene.
Noen påstår at dette fremdeles bare er en bybil. "Den er jo så lett å parkere!"

Nei, vi har nå endelig fått en bil som kan brukes til litt lengre pendling!!!!
Hurra!!! :D
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA