Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: sprentge batterier!

Startet av ravn, tirsdag 01. juli 2008, klokken 12:56

« forrige - neste »

PLUTO

jeg fikk ikke den linken til å fungere siden den var rett inn i din handlekurv. hvilken var det du mente, Ken?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

TTI (THURLBY THANDAR INSTRUMENTS)
EX1810R
Farnell varenummer: 3812352

Sorry, men lenken bare virket på dette datamasin siden den var lagret her. Handlekurven ga totalpris inkl. frakt
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Så en 0-160V og 0-100A laboratoriestrømforsyner (Brukte 3 fase 220V og 5 kw) på Ebay for en stund tilbake.

Dette måtte vært den ideelle laderen for PSA/Think bruk. Dobler opp som hurtiglader.

Var snakk om 12000 NOK + frakt og moms

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Generelt sett bør man bruke linear eller switching power supply? Hva er best for batteriene?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Denne laderen fra Biltema leverer 12A inn på et 6V NiCd batteri. Kan kjøpes div. steder, bl.a Cityel i Danmark
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

#20
Jeg har nå prøvet meg frem litt med diverse ladere og funnet at vi bare må få kjøpt oss en grei lader. Jeg tenker meg at den ikke bør være for stor og mulighet for logging til PC er meget kjekkt. Jeg fant denne på Farnell

EA-PS 3016-40B. Den lader med 40A og kan ta en blokk. Går vi opp til 50A blir prisen 10000 kr mer. Jeg tenker derfor at 40A er greit.

data er på: http://no.farnell.com/1437498/electrical-circuit-protection/product.us0?sku=ea-elektro-automatik-ea-ps-3016-40b

prisen er ca 6700 med moms så det skal vi nok greie å få råd til i foreningen.

noen kommentarer på dette valg av lader fra noen?

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

#21
Ville nok valgt mer spenning, og mindre strøm i og spart noen kr. i samme slengen:

http://no.farnell.com/1437545/electrical-circuit-protection/product.us0?sku=ea-elektro-automatik-ea-ps-3032-20b

Da kan dere lade 3 batterier i serie, noe som er omtrent det utladeren vil klare å svelge unna. 16 volt holder kun til en blokk om gangen, grunnet spenningsfall i ledninger, og toppspenning på opp til 9V / blokk.

Logging til PC er kjekt, men upraktisk da det binder opp en PC, og har liten hensikt om en serielader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

Poenget med mullighet for logging til PC er jo at man slipper å koble til annet loggingutstyr. Begrensningen er jo klart at man kun kan ta en blokk om gangen. Hvis utstyret skal brukes av flere i foreningen må det være noenlunde enkelt å koble opp. Jeg tenker at oppladingskurven er interessant informasjon. Hva bruker du til å logge oppladingskurven med, Electrolux?

En annen ting er jo at dersom man lader med 40A på en blokk tar det jo ikke all verdens tid, selv om man da ikke må lade dem helt opp med denne strømstyrke, men senke den når man har nådd terksel spenningen. På dette må jeg si at jeg ikke har erfaring så jeg lytter gjerne til råd og jeg er deffinitivt med på inspillet med å ha en høyere spenning. Der finnes også en annen 40A lader som tar 30V, men den er uten loggingsmulighet.

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Bruker en slik pr. blokk. Funker glimrende, og eliminerer tabber som lett kan forekomme dersom en forsøker å logge mer enn en blokk med en multikanallogger.

Se: http://www.lcd-module.de/eng/pdf/funktion/usb-3.pdf

Selges i Norge av Velde Supply i Haugesund, og koster rundt 700 kr stk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#24
Fant en 5000W 3 fase 220V inn; 0-60V og 0-80 A strømforsyner til ca 7000 kr ferdig importert:

http://www.techrecovery.com/commerce/catalog/product.jsp?product_id=2674&czuid=1223628821796

Løp og kjøp før jeg gjør det. Denne var kjekk.

Her er forøvrig den ultimate strømforsyneren til vårt bruk: http://www.capovani.com/dp/cat/107/63160/iinfo.cfm?LCl=365&TVTID=0&TItemNo=0&ItemNo=39340&q=2

Tenk den i bagasjerommet når en skal ut på langtur. Da snakker vi 80 A ladestrøm sammen med bilens lader, og ladetid på 5 mil/timen på en Saxo/P106. De har 2 stk. Noen som vil være med og by 4000 USD for begge?



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA