Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Buddy og levetid på blybatteriene.

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 25. november 2008, klokken 23:57

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Mitsubishi har valgt Norge som arena for vintertestene av den nye elbilen MiEV.

Det skriver TU.no i dag. Dette begynner å materialisere seg mer og mer :-)

(Bildet fra de nye ladeplassene i Kongensgate i går)


http://www.tu.no/motor/article188262.ece

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Og til de som er interessert i å sette seg på kø-liste for å få kjøpt_

Sitat
Takk for din henvendelse og interesse angående Mitsubishi i-MiEV.

i-MiEV er en elektrisk versjon av bilen "i" som allerede selges på det japanske markedet i bensinutgave. i-MiEV er med andre ord en "vanlig" bil slik vi er vant til, med plass til fire. Bilen kjører en distanse på 160 km på en opplading og har en toppfart på 130 km/t. i-MiEV kan lades opp via vanlig strømuttak (220 V= ca. 7 timer) eller via et Quick Charger System (80% opplading tar ca 30 min.)

Lithium-ion batteriene skal produseres i samarbeid med GS Yuasa Co, planlagt fra 2009.

Mitsubishi i-MiEV er naturligvis stillere enn vanlige bensindrevne biler, og er oppgitt med 5dB mindre støy enn en tilsvarende vanlig bil. Den har null CO2 utslipp under operasjon. Når utslipp fra strømfabrikkanten som leverer strøm til opplading tas med i regnestykket, slipper bilen ut 72 % mindre CO2 per km enn en vanlig bensindrevet bil. Tallene er basert på japanske/internasjonale undersøkelser, og bilen blir tilnærmet 100 % utslippsfri i Norge hvor vannkraft er største energikilde.   

i-MiEV lanseres kun i Japan i løpet av 2009. Dessverre har vi ingen detaljer rundt priser eller lanseringstidspunkt i Norge foreløpig, men Norge er et høyt prioritert land for i-MiEV, og vi får biler til Norge for testing i år og i april og mai neste år. Bilen skal blant annet stilles ut på miljøbilutstillingen EVS24 i Stavanger i mai.

Du finner også mer informasjon om i-MiEV på våre hjemmesider.

Vi har en uforpliktende venteliste/ mailingliste for i-MiEV. Dersom du ønsker å stå på listen, vennligst ta kontakt.

Med vennlig hilsen


Bettina Johnsen
PR- og markedsassistent
_________________________

MMC Norge AS
Postboks 6843 Rodeløkka
0504 Oslo
Telefon: 23 37 61 00

E-post: bettina.johnsen@mitsubishi-motors.no
www.mitsubishi-motors.no

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

sveander

Er det noen grunn til å tro at denne vil koste noe under 250.000 ? Jeg mener siden Think ligger på 200000 + batterileie
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

ilmarw

Veldig interessant. Håper de får ned prisen på batteriene. Kan gjerne teste en for dem, jeg  ;)

ilmar
Polestar i bestilling

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA