Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ok og ikke ok lyder fra luftsystemet!

Startet av sven erik, torsdag 08. mai 2014, klokken 18:39

« forrige - neste »

sven erik

vorfor reier de ikke lenger rekkevidde  og med godkjent hengerfeste? ja si det
når en greide det i 94   der greide man å bygge en som kan trekke 500 kilo
med en rekke vidde  på ca 25 mil normal kjøring  pen kjøring  greier man ca 32mil  noe kortere med henger men her har man langtur bil + bil til små transport

er en geo

Øyvind.h

Fordi Tesla er det eneste selskapet som per i dag har forstått at elbil er en ypperlig langturbil, og i USA er tydeligvis ikke tilhengerfeste like vanlig som her. Spesielt ikke på dyre premium-biler som Model S. Så da kom de ikke med tilhengerfeste i første omgang, men det kommer på Model X :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

denne bilen er fra usa og når de greide  det på bestefaren til tesla  burde de greid det på den de har nå og
ja  mener på tre til 4 år burde produsentene   forstått  at rundt 25 mil efektiv  er passe  ikke efektiv på rundt  9 til 12 mil

emil

Sitat fra: sven erik på torsdag 24. april 2014, klokken 00:46
denne bilen er fra usa og når de greide  det på bestefaren til tesla  burde de greid det på den de har nå og
ja  mener på tre til 4 år burde produsentene   forstått  at rundt 25 mil efektiv  er passe  ikke efektiv på rundt  9 til 12 mil

Selvfølgelig hadde de greid det hvis det var økonomi i det. Men det er vel nesten bare i Norge at folk vil kjøre langt med elbilene sine. I alle andre land koster elbilene ganske mye mer enn sine fossile alternativer så det er om å gjøre å holde prisen (batterikapasiteten) så lav som mulig til at bilen er salgbar, men ikke ubrukelig grunnet alt for kort kjørelengde. Kan jo også se på Ampera/Volt og i3 med rekkeviddeforlenger som løser problemet med manglende lang rekkevidde, men man kan kjøre de ganske mange mil på kun batteridrift. Disse er desverre fortsatt forholdsvis dyre (og delvis utilgjengelige) i Norge.

sven erik

ja men en får  ikke hengerfeste på dise   ikke engang toyota sine hybrider har dette

emil

Sitat fra: sven erik på fredag 25. april 2014, klokken 04:04
ja men en får  ikke hengerfeste på dise   ikke engang toyota sine hybrider har dette

For typiske bybiler som elbiler og hybrider er ikke hengerfeste interessant for de alle fleste brukere og da gidder vel ikke produsentene å legge mye arbeid i utvikling/testing for de få i Norge som har et behov noen ganger i året.

sven erik

Sitat fra: emil på fredag 25. april 2014, klokken 10:33
Sitat fra: sven erik på fredag 25. april 2014, klokken 04:04
ja men en får  ikke hengerfeste på dise   ikke engang toyota sine hybrider har dette

For typiske bybiler som elbiler og hybrider er ikke hengerfeste interessant for de alle fleste brukere og da gidder vel ikke produsentene å legge mye arbeid i utvikling/testing for de få i Norge som har et behov noen ganger i året.
halo med lenger rekkevidde er bilen da ikke noe  by bil å det er dem ikke lenger  har selv bare ebil nå å kjører lite i by men  masse mellom sandefjord å oslo +++ å har flere ganger kjørt til spania  faktisk en får dåligst rekkevidde i byen med elbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA