Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopass brikke i nosecone

Startet av Zyzz, torsdag 24. april 2014, klokken 15:24

« forrige - neste »

Zyzz

Hei! Jeg blir så usikker mellom valget på think eller trillingene

Burde jeg gå får denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47657435 ? (Kunne få den for 110k
eller bare foholde meg til en av trillingene?
ovoxo

elektrolux

Har du kjørt begge typene bil?

De er veldig forskjellige. Think er som en sportslig Alfa Romeo som gir entusiasten mye glede ( og sorg), mens Trillingene er som en Toyota Corolla som bare gjør det den skal; alltid!

Normalt vil en Think City koste mindre enn en Trilling, så du kan sikkert prute enda mer på Think'en. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Zyzz

Takk for gode svar!
Har prøve kjørt Thinken men ikke en av trillingene.

Vet du om det er mye feil på Think eller trillingene?
ovoxo

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Zyzz på onsdag 09. april 2014, klokken 11:45
Vet du om det er mye feil på Think eller trillingene?

Det er vesentlig mer feil på Thinken enn trillingene. Delesituasjonen rundt Think er også noe usikker. I utgangspunktet vil jeg derfor ikke anbefale Think for førstegangskjøpere av elbil. Sannsynligheten for en god opplevelse er bedre med trillingene. Vær imidlertid obs på at trillingene har kortere rekkevidde - spesielt om vinteren.

Calr Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

hma

@Zyzz:
Think finnes i to generasjoner, 1999-2003 og 2008-2011. Jeg har hatt begge og bruker daglig en 2009.

For å eie førstnevnte trenger du å kunne gjøre litt regelmessig vedlikehold selv. For sistnevnte (samme som avbildet i annonsen) trenger du ikke gjøre noe.
2008-2009 modellene hadde noen barnesykdommer i elektronikk-boksen (PCU). Biler som har fått denne forsterket/reparert opplever svært skjeldent ytterligere problem. Ellers så er feil på vannvarmekolben en gjennganger, men den er relativt enkel å bytte. 2010-2011 modellene har mer moderne elektronikk (PCU) som skjeldent har feilet.

Think har svært gode kjøreegenskaper, suveren rekkevidde og et vedlikeholdsfritt karosseri. Ytelsene på ny-Think er den samme som for Trilling. Så om du kan leve med kun to seter vil jeg anbefale norsk Think.
Bilen i annonsen var veldig dyr, jeg tror du garantert finner en rimeligere bil til ca 60-80'000.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA