Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 13A -> 16A oppgradering vs "HVJB upgrade"

Startet av nien, lørdag 21. juni 2014, klokken 09:33

« forrige - neste »

nien

-Jeg er tilknyttet et firma som skal bygge ut CCS / Combo ladere, og kan påvirke hvilke ladere / type teknikk med mer som blir valgt av utbyggere fremover.

Har noen av dere der ute kunnskap om hvilke leverandører / type ladere / som virker ?

Sitter med en ekkel følelse av at leverandørene som finnes ikke kan, vil, evner eller har mulighet til å levere noe som virker.... og da hadde det vært fint å vite om dere der ute sitter å vet ting jeg ikke vet...



(Jeg har kun påvirkningsmulighet på CCS / Combo 2, ikke hurtigladere med AC eller chademo)


jkirkebo

Sitat fra: nien på tirsdag 03. juni 2014, klokken 09:52
-Jeg er tilknyttet et firma som skal bygge ut CCS / Combo ladere, og kan påvirke hvilke ladere / type teknikk med mer som blir valgt av utbyggere fremover.

Har noen av dere der ute kunnskap om hvilke leverandører / type ladere / som virker ?

Sitter med en ekkel følelse av at leverandørene som finnes ikke kan, vil, evner eller har mulighet til å levere noe som virker.... og da hadde det vært fint å vite om dere der ute sitter å vet ting jeg ikke vet...

(Jeg har kun påvirkningsmulighet på CCS / Combo 2, ikke hurtigladere med AC eller chademo)

Min erfaring med CHAdeMO-laderer er ihvertfall at ABB og Siemens er solide saker mens alt som kommer fra Frankrike eller Portugal bør skys som pesten ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MortenH

For meg virker T 53 CJ laderen fra ABB som et solid produkt, men det er jo ikke bare selve laderen det står på, men betalingsløsningen som du skal benytte må kunne kombineres på en robust måte. Se innleggene om T 53 CJ ladestasjonen  i Flekkefjord som eksempel.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

nien


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA