Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av Warlock, søndag 18. desember 2016, klokken 18:06

« forrige - neste »

Warlock

Dama ringte meg akkurat om at bilen stoppet midt på veien og at høyspentlampa lyste.
Siden det pøsregnet gjetter jeg på fuktproblemer og at det bare må tørke opp litt. Men siden vi bor i Trondheim lurte jeg på om noen har kontaktinfo til de i Trondheim Thinkers som låner ut diagnoseutstyr?

Warlock

#1
Da har bilen tørket opp i parkeringskjeller, og starter nå uten feilmeldinger. Antagelse om inntrengning av vann virker dermed logisk (Det var halt sykt med vann fra alle retninger den dagen). Var også så heldig å få besøk av en fra Trondheim Thinkers for å få lest ut feilkoder etc. Den har ingen feil nå, men det var noen historiske registreringer. Skumleste av disse var vel "External (or internal) Isolation fault" (men ikke "Internal isolation fault" meldingen). Spørs vel om jeg muligens må ned med batterikassa for å se etter spor av vanninntregning? Hadde håpt å slippe det.

Det jeg lurer på er hva følgende betyr og om det er skummelt:

Slv7_Hist_Codes            CA
Slv8_Hist_Codes            CA
Slv11_Hist_Codes           10
Slv12_Hist_Codes           10

Jeg finner ingen referanser til dette i den dokumentasjonen jeg sitter på. (Antar det er batteri blokk 7, 8 ,11 og 12 som har noen historiske feil registrert, men eksakt hva?). De har ingen feil nå lengre...

Warlock

Glemte vel å si det er en Gen2 Litium...

ThinkGeo

Sitat fra: Warlock på onsdag 02. november 2016, klokken 09:18
......Den har ingen feil nå, men det var noen historiske registreringer. ........ (Antar det er batteri blokk 7, 8 ,11 og 12 som har noen historiske feil registrert, men eksakt hva?). De har ingen feil nå lengre...

Lurer på kva du egentlig meiner med "historiske registreringer"?
Finnes det eit dato/klokkeslett i systemet på Think'en som blir registrert saman med feilkodene?
Eller er det berre det at du ser dei står nedover på ei liste, og som må difor vere eldre enn dei feila som kom sist? Finnes det i det heile ei klokke i det elektroniske systemet på Think City. Litt rart om det ikkje er det, alle småduppedittar har jo gjerne klokke no for tida?

ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA