Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Bjoris, fredag 23. mai 2014, klokken 08:11

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg får bilen på torsdag og skal til Horten på fredagen over E134 Haukeli, rimelig knapt med lademuligheter pt på dette strekket som kjent, noen med erfaring med lading på Dalen Hotell? Det er ikke mer enn 25 km ekstra. Jepp, har dobbeltlader og type 2 kabel fra NoFuel... Må en bestille på forhånd, ser ut til å være 3 ladepunkt, men tenker litt på om det er 3 biler som nettopp har kommet opp og som skal overnatte så er vi bra stuck...

Innser at denne første turen ikke bør ende med at vi ikke rekker konfirmasjonen på lørdag... Da blir jeg gjort til latter for evig og alltid:)

Jepp, vet at Sørlandske og SC er det safe alternativet, men...

Det hører med til at jeg regner med å få toppet opp med 11 kw på Seljestad, ned til Horten antar jeg det går fint med 315 km og -500 høydemeter, men tilbake til Seljestad tror jeg ikke vi skal prøve oss utenom å lade og spise i Dalen...

Ser at jurrasicen sier 34% igjen fra Seljestad til Horten, ville dere ladet til 100%? Planen på fredag er bare å stoppe og lade så vi vil ikke vente lengre enn nødvendig, men bør jo ha god margin så jeg tenker på 90-95% SOC? Eller bør jeg gå for 100% kanskje? Ser vi kommer til å komme sent tilbake og antakelig vil vi komme betydelig fortere ned om vi kjører direkte til Dalen Hotell og får 22 kw lading der....

Mja, rekkeviddeangst på en Tesla FØR vi har fått bilen, det var jo ikke bra, sikkert helt ubegrunnet!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

rene

Er ikke det enkleste å ta en telefon og spørre dem hvordan lading virker?
Hvis det er tre andre som skal overnatte så kan du sikkert få bruke laderen et par timer uansett - de trenger jo ikke oppta ladestasjonen i 14 timer når de kan fullade på maks 5.

Bjoris

Jeg skal absolutt ringe, men interessant å høre om noen har vært der om det fungerte etc:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Per Magnus

Sitat fra: bjoris på tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:28
Jeg får bilen på torsdag og skal til Horten på fredagen over E134 Haukeli, rimelig knapt med lademuligheter pt på dette strekket som kjent, noen med erfaring med lading på Dalen Hotell? Det er ikke mer enn 25 km ekstra. Jepp, har dobbeltlader og type 2 kabel fra NoFuel... Må en bestille på forhånd, ser ut til å være 3 ladepunkt, men tenker litt på om det er 3 biler som nettopp har kommet opp og som skal overnatte så er vi bra stuck...

Innser at denne første turen ikke bør ende med at vi ikke rekker konfirmasjonen på lørdag... Da blir jeg gjort til latter for evig og alltid:)

Jepp, vet at Sørlandske og SC er det safe alternativet, men...

Det hører med til at jeg regner med å få toppet opp med 11 kw på Seljestad, ned til Horten antar jeg det går fint med 315 km og -500 høydemeter, men tilbake til Seljestad tror jeg ikke vi skal prøve oss utenom å lade og spise i Dalen...

Ser at jurrasicen sier 34% igjen fra Seljestad til Horten, ville dere ladet til 100%? Planen på fredag er bare å stoppe og lade så vi vil ikke vente lengre enn nødvendig, men bør jo ha god margin så jeg tenker på 90-95% SOC? Eller bør jeg gå for 100% kanskje? Ser vi kommer til å komme sent tilbake og antakelig vil vi komme betydelig fortere ned om vi kjører direkte til Dalen Hotell og får 22 kw lading der....

Mja, rekkeviddeangst på en Tesla FØR vi har fått bilen, det var jo ikke bra, sikkert helt ubegrunnet!

Hei.

Vi ladet på Dalen hotell på lørdag. Så kun ett type2 punkt pluss vanlig stikk. Mulig det er flere type2 punkter som ikke jeg fikk med meg... Uansett tror jeg ikke det er noe problem ift å bli stående i kø der. Dersom andre teslaeiere bor på hotellet har de ikke behov for 24 t lading på 22kw punktet. Vi bestilte ikke på forhånd og ladingen var gratis i og med vi spiste en god middag på hotellet.
Model X - 90

Bjoris

Hvilken ladehastighet fikk dere? 32 A gikk fint?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

svingen

#5
Er nok kun et 22kw her, får låne type 2 til type2 eller type2 til type1 i resepsjonen på hotellet. Har ikke prøvd selv men er nok 22kw så lenge man har dobbel lader :-)

2 vanlige stikk 16a til sein lading og :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Foleson

Fra hjemmesiden til Dalen hotell:

Parkering og El bil lading – 22kw semihurtiglader
Det er gratis parkering for hotellets- og restaurantens gjester. En semihurtiglader 22kw, etableres i samarbeid med Dalen+ utenfor hotellet for 2014 sesongen, i tillegg tilbyr vi et schuko stikk (230V/ 16A), ladepunkt bør forhåndsreserveres. For dagsbesøkende vil semihurtiglading kost kr 30,- pr time. Betales i respsjonen.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Per Magnus

Sitat fra: bjoris på tirsdag 06. mai 2014, klokken 18:38
Hvilken ladehastighet fikk dere? 32 A gikk fint?

Det er vel en begrensning (i bilen) som gjør at vi "kun" får 26A mener jeg å huske.  Brukte egen type2 kabel som vi plugget i. Ladehastigheten lå vel på ca. 8-9 mil pr. time.
Model X - 90

turfsurf

Sitat fra: Per Magnus på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:15
Det er vel en begrensning (i bilen) som gjør at vi "kun" får 26A mener jeg å huske.

Begrenset til 13A pr del-lader. Skal ha bilen på service i morgen, de har fremdeles ikke hardware klar til å fikse dette var beskjeden jeg fikk.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Per Magnus

Sitat fra: turfsurf på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:31
Sitat fra: Per Magnus på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:15
Det er vel en begrensning (i bilen) som gjør at vi "kun" får 26A mener jeg å huske.

Begrenset til 13A pr del-lader. Skal ha bilen på service i morgen, de har fremdeles ikke hardware klar til å fikse dette var beskjeden jeg fikk.

Nå er jeg ingen fagmann her, men det viser i hvert fall mer enn 13A på skjermen. Mener det står 26/32 ved bruk av 22kw ladepunkt. Jeg har for øvrig dobbeltlader i bilen.

Sa de noe om når denne hardwareløsningen kommer?
Model X - 90

RaBalder

Sitat fra: Per Magnus på onsdag 07. mai 2014, klokken 11:10
Sitat fra: turfsurf på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:31
Sitat fra: Per Magnus på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:15
Det er vel en begrensning (i bilen) som gjør at vi "kun" får 26A mener jeg å huske.

Begrenset til 13A pr del-lader. Skal ha bilen på service i morgen, de har fremdeles ikke hardware klar til å fikse dette var beskjeden jeg fikk.

Nå er jeg ingen fagmann her, men det viser i hvert fall mer enn 13A på skjermen. Mener det står 26/32 ved bruk av 22kw ladepunkt. Jeg har for øvrig dobbeltlader i bilen.

Sa de noe om når denne hardwareløsningen kommer?

Det viser 26A på skjermen.

Deler du det på to ladere under baksetet så får du 13A på hver.

Jærbuen

Jeg har ladet på Dalen Hotell, tror det kun er en 22kW, men du får maks 26A og ca 8 mil i timen. De har også npen vanlige Schuko som gir deg 13A eller 16A om du kjører via rød eller blå adapter
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

svingen

#12
vet ikke hvor "tøff" du er og hvor mye du vil lade,men vet det er en 32a 3 fase 220v i seljord ved siden av seljord kroa,det er bensinstasjonen som "eier" dem strømmen her.kan jo ringe og høre om du kan få litt strøm her men du spiser på kroa,er jo veldig dumt att det ikke er satt opp hurtiglere lading på seljord kroa (er kun vanlig stikk kontakt *2 der nå) da får du jo vel ca 7KW hvis du har overgang fra det,da slipper du og kjøre innom dalen på vei hjem.

Jeg har ikke testa den 32a 3 fase kontakten,bare såg den var der (kjørte bensin bil men skal kjøre elbil oppover der i sommer) men kan jo sende ringe dem og høre,hvis det ikke fungere eller er feil er det eventuelt bare ta turen nedom dalen :)

Det jobbes med og få opp raskere lading på seljord kro vet jeg,hadde jo vært kjekt :)

i løp av Juni kommer opp hurtiglader type 2 i notodden (grønn kontakt) så da blir det og litt bedre,så går seg til etterhvert :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Bjoris

Seljord er absolutt aktuell selv om jeg satser på direkte fra Seljestad til Horten og så Horten til Dalen på søndagen, men skal ikke mer til en litt uforutsette ting før jeg må til med plan B!!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OddB

Snakket med Sjøormen kro. Der virker det som Grønn Kontakt  har planer...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA