Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problem med ladestolpe W E-UP

Startet av elox, onsdag 09. april 2014, klokken 21:30

« forrige - neste »

elox

Da har jeg opplevd det også, noen har stjålet ladekabelen til min Leaf på Gardemoen i P11 i går mellom kl 15:02 og 23:00 >:(

I den forbindelse lurer jeg på 2 ting,

1, Er de mulig å få ut informasjon fra bilen som når ladekabelen ble tatt ut?
2, Hvordan er det mulig å fjerne ladekabelen når den er låst fat i bilen uten at det blir skade?

Min neste kabel vil bli svimerket, lakkert i neon gul, samt fysisk kjetting med hengelås
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

Rasmus.B

#1
Nei så jævlig. Jeg parkerer jevnlig på P11, og har alltid låst fast kabelen med hengelås. Har Japan Leaf uten autolås. Ser ut som om jeg må fortsette med dette. Var det noe spesielt med kabelen, eller var det en standard 10A kabel?
Det er kanskje video overvåkning i parkeringshuset? Da burde det være mulig å se hvem synderen er?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

elox

Det var standard 10A kabel som fulgte med bilen

Har snakket med europark og de har kun videoovervåking ved inn og utkjøring, ikke på resten av anlegget ble jeg fortalt
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

Kvikken

#3
Høres ut som noen tyver har skaffet seg radiosendere som åpner ladelåsen slik man kan gjøre fra nøkkelsenderen. Det kan jo bli spennende fremover med de idiotiske prisene på disse kablene.

Har selv vurdert å kjøpe 16A kabel i  lang tid men prisene er hinsides all fornuft.

emil

16A ladekabelen har flere ganger hindret meg i å ta fossilbilen, så jeg vil si at den snart er spart inn (kosta meg 5.600,-). Nå er det jo flere alternative 16A ladekabler på markedet til varierende priser.

Sist jeg brukte originalkladden var da jeg skulle stå noen dager på Kjevik mens jeg var i utlandet. Ble låst med både hengelås i bryteren på håndtaket i tillegg til en større lås rundt kabel og kladd. Var sabla deilig å komme til fulladet og oppvarmet bil i snøværet når vi skulle hjem igjen.

Ellers vil jeg si at sikring av ladekabel mest er for å hindre tilfeldige tyverier. Er det målrettet vil jeg heller at de bare stikker av med kabelen enn at de ødelegger ladekontakt i bil eller andre ting for å få den med seg.

RuneW

Sitat fra: elox på mandag 31. mars 2014, klokken 09:54
2, Hvordan er det mulig å fjerne ladekabelen når den er låst fat i bilen uten at det blir skade?

Uten at jeg vet det minste om hvordan den var låst fast - om pakket bare er ute etter kobberet, så blåser de sikkert i om kabelen tar skade.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Bobbulf

Sitat fra: elox på mandag 31. mars 2014, klokken 09:54
2, Hvordan er det mulig å fjerne ladekabelen når den er låst fat i bilen uten at det blir skade?
En mulig årsak kan kanskje være at du har bryteren for låsing av kabel på dashbordet innstilt på Auto. Da vil kabelen bli automatisk låst opp når bilen er fulladet. Hvis kabelen skal forbli låst hele tiden, må bryteren stå på Lock.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

frankols

Sitat fra: Bobbulf på tirsdag 01. april 2014, klokken 18:10
Sitat fra: elox på mandag 31. mars 2014, klokken 09:54
2, Hvordan er det mulig å fjerne ladekabelen når den er låst fat i bilen uten at det blir skade?
En mulig årsak kan kanskje være at du har bryteren for låsing av kabel på dashbordet innstilt på Auto. Da vil kabelen bli automatisk låst opp når bilen er fulladet. Hvis kabelen skal forbli låst hele tiden, må bryteren stå på Lock.

Hvilken bryter er dette da ?

Allman


elox

Takker, da har forhandleren gitt meg feil informasjon når jeg fikk utlevert bilen, han sa jeg skulle sette den til Auto. Da lærte jeg noe nytt i dag også
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

frankols


Electra

Prøv deg med en muntlig reklamasjon mot forhandler, ihvertfall for å få en ny til kostpris. ;)

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA