Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtigladerne til Ishavsveien

Startet av Hassan, fredag 25. april 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

Hassan

Heisan :) ladelampen på bilen min lyser hele tiden under lading. Det har den aldri gjort før, tidligere så har den lyst litt også slukket mens den fortsatt lader. Noen som vet hvorfor?

En annen ting er at jeg ikke får opp lokket ved å trykke på knappen på ladekabelen? Må inn i bilen og trykke på menyen for å åpne opp ladelåkket?  Noen som vet hva som kan være galt :)?
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Muffinman

Du dobbeltklikker vel på knappen på kabelen?

Hassan

Har aldri dobbeltklikket før men kan gjerne prøve det :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Muffinman

Ladeluken åpner seg nemlig kun ved dobbeltklikk. Antennen sitter i bakluke, så om det ikke virker kan du holde pluggen litt opp når du trykker.

Ladelampen lyser hele tiden under lading om bilen ikke er låst.

Hassan

#4
Ladeporten går fortsatt ikke opp :(men ladelampen har slukket slik du har beskrevet det :):-)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Brede

Jeg har bestandig åpnet luken med enkeltklikk og gjør det fortsatt.

Defekt ladelukeåpning er vel en relativt hyppig feil, må muligens få ny UMC?

fonberg

#6
Sitat fra: Brede på torsdag 10. april 2014, klokken 08:29
Jeg har bestandig åpnet luken med enkeltklikk og gjør det fortsatt.

Defekt ladelukeåpning er vel en relativt hyppig feil, må muligens få ny UMC?

Jepp, man åpner ladeluke ved enkelt klikk på UMC (hvis den virker), eller dobbeltklikk på taket på FOB-en.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Amper

Sitat fra: Hassan på torsdag 10. april 2014, klokken 05:43
Heisan :) ladelampen på bilen min lyser hele tiden under lading. Det har den aldri gjort før, tidligere så har den lyst litt også slukket mens den fortsatt lader. Noen som vet hvorfor?

En annen ting er at jeg ikke får opp lokket ved å trykke på knappen på ladekabelen? Må inn i bilen og trykke på menyen for å åpne opp ladelåkket?  Noen som vet hva som kan være galt :)?

jeg tror du må bytte dynamo!  ::)
P85D :o)

Sense

At ladeporten ikke åpner seg fra kabelen er et kjendt problem og en gjenganger hos Tesla.
Jeg har allerede byttet 2 kabler. Håper de jobber for å produsere noen som er mer pålitelige.

Har ingenting med dobbeltklikk å gjøre.

Freddan

Sitat fra: Sense på torsdag 10. april 2014, klokken 09:53
At ladeporten ikke åpner seg fra kabelen er et kjendt problem og en gjenganger hos Tesla.
Jeg har allerede byttet 2 kabler. Håper de jobber for å produsere noen som er mer pålitelige.

Har ingenting med dobbeltklikk å gjøre.

Min knapp på UMC'en er veldig treg. Bilen må være ulåst for at den skal virke og den funker best når jeg holder den inne 2-3 sekunder og åpner seg oftest idet jeg slipper knappen.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

fonberg

Sitat fra: Freddan på torsdag 10. april 2014, klokken 10:06
Sitat fra: Sense på torsdag 10. april 2014, klokken 09:53
At ladeporten ikke åpner seg fra kabelen er et kjendt problem og en gjenganger hos Tesla.
Jeg har allerede byttet 2 kabler. Håper de jobber for å produsere noen som er mer pålitelige.

Har ingenting med dobbeltklikk å gjøre.

Min knapp på UMC'en er veldig treg. Bilen må være ulåst for at den skal virke og den funker best når jeg holder den inne 2-3 sekunder og åpner seg oftest idet jeg slipper knappen.

Bilen MÅ være ulåst for at UMC-knappen skal virke, det er en feature. Se på det som tyverisikring; hvis man kunne åpne ladeporten med UMC-knappen på låst bil, kunne jo hvem som helst låse opp og nappe med seg kabelen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

sindrej

Som han over skrev, bilen må selvsagt være ulåst for at ladekabelen skal kunne løses ut.  Jeg åpner ladeporten med å gi ett kort, men bestemt trykk på åpneren på ladekabelen.  Det går da et lite sekund eller to, så åpner ladeporten.  Det har den alltid gjort.  Har testet litt rekkevidde, fungerer ihvertfall fint innen en meter fra ladeporten (men gjerne lenger unna og).  At den åpneren svikter er nok en gjenganger ja, min UMC har nesten alltid vært innendørs, mulig det hjelper.

Muffinman

Det skal prøves. Min har behøvd dobbeltklikk for å virke, men mulig ett bestemt funker. Et kjapt funker ihvertfall dårlig her. Mulig jeg er for lett på labben.

cra

Mener å huske det ble sagt at man må holde inne knappen mens man tar ut pluggen? Jeg gjør det i alle fall slik, og det funker (så langt) hver gang. Gikk i fella med å ikke få løs kabelen de første gangene fordi bilen var låst; jeg nærmet meg bilen fra en vinkel som gjorde at den ikke detekterte nøkkelen og låste seg derfor ikke opp automatisk. Nå tar jeg ikke snarveien lenger (5 skritt ekstra å gå), så da er bilen opplåst når jeg kommer til ladekontakta, og alt fungerer som det skal. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA