Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av RunarBT, lørdag 21. juni 2014, klokken 21:15

« forrige - neste »

RunarBT

http://www.teslamotors.com/forum/forums/built-jet

Nydelig skrive post av Mark K. :-) Anbefaler alle å lese...

Dørene i Model S lukker seg like behagelig som på en G5 Buisness jet.

cra

Sitat fra: RunarBT på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:49
Dørene i Model S lukker seg like behagelig som på en G5 Buisness jet.

Nuvel. Min erfaring er nå at det har mye å si hvem som lukker dem! Det hender det sitter på unger til fotballtrening o.l. som tydeligvis ikke er vant til nye biler med G5-dører.   ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gusse

Sitat fra: cra på tirsdag 03. juni 2014, klokken 16:06
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:49
Dørene i Model S lukker seg like behagelig som på en G5 Buisness jet.

Nuvel. Min erfaring er nå at det har mye å si hvem som lukker dem! Det hender det sitter på unger til fotballtrening o.l. som tydeligvis ikke er vant til nye biler med G5-dører.   ::)

Huff ja, og det er dessverre ikke bare unger. Jeg får hel vondt i kroppen når godt voksne karer, både i alder og størrelse, slamrer igjen passasjerdøren på min TMS som om det skulle vært en gammel bruktbil med dårlig hengslete dører.
Men er det egentlig skadelig for bilen å slamre dører, eller er det bare skadelig for sjel og nervene på den heldige eier?

Muffinman

Det kommer ihvertfall støy gjennom dørene i Model S. Plaskingen fra dekk mot våt asfalt kommer inn fra siden i tillegg til at det er veldig hørbart bakfra, spesielt om man sitter i baksetet. Har hatt passasjerer som har trodd at dørene ikke var lukket skikkelig.

"Kvalitetslyd" fra dørene et et punkt med forbedringspotensiale på denne bilen, kanskje mer ved åpning enn ved lukking. Gjelder også frunken. Kan vel heller ikke si at følelse og lyd ved lukking er helt i klasse med for eksempel tyske konkurrenter. Vil vel heller si at status i dag er et godt utgangspunkt.

cra

Skulle jeg ønsket meg noe på frunken så må det bli automatisk åpning/lukking som på trunken. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Celter

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:37
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:49
http://www.teslamotors.com/forum/forums/built-jet

Nydelig skrive post av Mark K. :-) Anbefaler alle å lese...

Dørene i Model S lukker seg like behagelig som på en G5 Buisness jet.

En slik jet tror jeg ikke jeg vil opp med:

Dører som må smelles godt igjen for at de skal lukke.
Hvis ikke blir de stående lett på glipp, og justering hos Tesla hjalp absolutt ingen ting på dette.

Dører som slipper inn søle og vann i underkant, slik at dørstokkene alltid er skitne.

Dører som ikke er lydisolerte, som jeg rett som det er må sjekke om virkelig er lukket.

Dører hvor rutene alltid er skitne eller ripete helt øverst og/eller helt nederst bare sekunder etter de er rengjorte.

Tror jeg har en annen bil enn deg.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

Sitat fra: Celter på tirsdag 03. juni 2014, klokken 19:29
Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:37
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:49
http://www.teslamotors.com/forum/forums/built-jet

Nydelig skrive post av Mark K. :-) Anbefaler alle å lese...

Dørene i Model S lukker seg like behagelig som på en G5 Buisness jet.

En slik jet tror jeg ikke jeg vil opp med:

Dører som må smelles godt igjen for at de skal lukke.
Hvis ikke blir de stående lett på glipp, og justering hos Tesla hjalp absolutt ingen ting på dette.

Dører som slipper inn søle og vann i underkant, slik at dørstokkene alltid er skitne.

Dører som ikke er lydisolerte, som jeg rett som det er må sjekke om virkelig er lukket.

Dører hvor rutene alltid er skitne eller ripete helt øverst og/eller helt nederst bare sekunder etter de er rengjorte.

Tror jeg har en annen bil enn deg.
Den er ihvertfall lik min. Men likevel elsker vi den :)

Brede

Tror nok alle våre biler er slik, vi har bare forskjellige sammenligningsgrunnlag.

Bilen er fantastisk, men dørene er ikke det jeg fremhever om noen vil ha en visning.

cairnz

Dørene mine trenger også litt gammeldags kraft for å gå ordentlig igjen.. så, dette er visst noe som justeres på SC? Skal de gli igjen silkemykt og ikke bli hengende halvveis igjen?
Elbilist

Johnny

Dørene var en av de tingene jeg reagerte mest negativt på da jeg hadde nærkontakt med bilen for første gang. Nå bare digger jeg konseptet, selv om jeg innser at dette er en design som vil kreve sitt av vedlikehold i årene som kommer.

Den ytre tetningen kunne kansje vert noe bedre, siden tersklene blir veldig fort skitne.
TMS og eGolf.

Muffinman

Sitat fra: Johnny på tirsdag 03. juni 2014, klokken 22:05
Den ytre tetningen kunne kansje vert noe bedre, siden tersklene blir veldig fort skitne.
Det gjelder ikke bare dørene, men også rundt bagasjerom og frunk. Problemet er lite om sommeren, men om vinteren i saltsørpa ser det ekstremt ufint ut, og det blir like ille igjen etter vask på et blunk. På min bil var ikke pakningene foran og bak tette heller, så det kom inn guffe. Støv utover våren når det tørket opp. Nå er det justert litt, på bakluka for andre gang. Spent på om det blir tett.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA