Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 12v batteri

Startet av Muffinman, mandag 31. mars 2014, klokken 12:07

« forrige - neste »

Bjoris

Hvordan er erfaringene med andre dekk som ix3? Jeg byttet dekk på A6en i vinter og dekkselger, Dinedekk.no, sa at Taxiene i Bergen allerede hadde klagd på at R2 ble fortere slitt enn gml R!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:28
Innside til venstre.

Oi, der var det jammen ikke mye igjen nei! :D

Ser ikke ut som det er mer enn marginal forskjell på innside og utside..? mistenker dette bare kommer av den negative camberen..

Muffinman

#17
Det er ikke veldig stor forskjell på slitasjen, men det ser faktisk ut som om dekket er slitt mer fra midten og mot innsiden, enn på utsiden. Og som nevnt, bra slitt på midten sannsynligvis pga 50 psi.

Dette er dog neppe grunnlag for å si at R2 slites fort. Det har nemlig måtte tåle noen tilfeller av kjapp akselerasjon. Ut over det består hovedtyngden av kjørelengden av langkjøring. Kjørte 18.000 på Hakka R på Saab 9-3 forrige vinter, og de var kanskje litt mer enn halvslitte når våren kom (på drivhjulene). Tror nok at R2`` ene ville vart kanskje 25.000 før de var på dette nivået med fin bruk. Det skal jeg prøve neste vinter.

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på søndag 30. mars 2014, klokken 08:02
Det er ikke veldig stor forskjell på slitasjen, men det ser faktisk ut som om dekket er slitt mer fra midten og mot innsiden, enn på utsiden. Og som nevnt, bra slitt på midten sannsynligvis pga 50 psi.

Dette er dog neppe grunnlag for å si at R2 slites fort. Det har nemlig måtte tåle noen tilfeller av kjapp akselerasjon. Ut over det består hovedtyngden av kjørelengden av langkjøring. Kjørte 18.000 på Hakka R på Saab 9-3 forrige vinter, og de var kanskje litt mer enn halvslitte når våren kom (på drivhjulene). Tror nok at R2`` ene ville vart kanskje 25.000 før de var på dette nivået med fin bruk. Det skal jeg prøve neste vinter.

Hehe.. ja lykke til! ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA