Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra Drivverk

Startet av Elmo, onsdag 25. juni 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

Elmo

Jeg tar sjansen på å linke til denne interessante dingsen tilbudt under kjøp og salg.

Sitat fra: elektrolux på torsdag 05. juni 2014, klokken 23:38
Med denne "koffert laderen" kan i praksis alle biler med DC kontakt hurtiglades via et hvilket som helst 400V industristikk. ( Er faktisk mulig fra enfase schuko også, men er selvfølgelig hensiktsløst  og lite effektivt i forhold til normal 16 A AC lading )
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Mikmik

Jo denne tror jeg er starten på et produkt som kan bli populært.
Mange kommer til å ønske seg DC-ladere fordi uavhengig av bil (så sant den er forberedt for DC-lading) kan man velge hvor mange Amp man vil lade med. Eks en e-up kommer kun med 16 amp lademuligheter AC. Trenger du mer fart må du over på DC (CCS).
Så ved å bypasse bilens innebygde lader kan du selv velge hvor hurtig din hurtiglading skal være.

Prinsippet er jo også enkelt. Kun likeretting og DC spenningsregulator.
Størrelsen må halveres og prisen 1/6del av det her så.....
Strøm er tros alt verdens enkleste form for energi å tilpasse. :-)
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA