Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Signature Red Performance Plus med bakovervendte seter?

Startet av 2new, fredag 10. januar 2014, klokken 20:06

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: MM på onsdag 19. mars 2014, klokken 23:23
Sitat fra: hma på onsdag 19. mars 2014, klokken 22:56
Sitat fra: Stig O på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:50
Ikke glem at de få kronene du sparer på en S60 i forhold til en S85 taper du sansynligvis mere på den dagen du skal selge den.
Jeg er ikke enig og tviler sterkt på at det er sannsynlig at prosentvis verditap for S60 blir større sammenlignet med S/P85. Jeg tror snarere motsatt.
.     
+1
+2
Det er veldig mange som synes spranget fra "100miles +/- bilene (Leaf, i3 osv) til TMS er for stort i dag - bare se på markedet for paralellimporterte Leafe'er i dag. En TMS S60 har i utgangspunktet minst 2,5x rekkevidden til "100miles" bilene. Tipper brukte S60 blir mye mer oppnåelig for flere og dermed vil holde seg godt i pris.

Muffinman

Hadde 60KW serviceloaner i går. Vesentlig slappere enn min egen P i lave og moderate hastigheter, men langt fra treg. Måtte gi litt mer pedal for å få samme krefter som i P``en under normal kjøring. Lenger oppe i hastighetsregisteret er det liten forskjell. Kjente en del forskjell på understellet, siden 60``en ikke hadde luftfjæring. Den var også synlig høyere enn min egen P i standard høyde.

Cowboystrekk

Miffinman: Merka det mest fra 0-50 jeg egentlig, etter det ikke i særlig grad, men litt lenge siden jeg har kjørt P nå. Virker som om bilen er litt høyere med standardfjæring ja, kanskje et sted mellom normal og high på luft? Er vell ca 15-16 cm tror jeg det stod.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lanber

Uten mulighet til å justere respons på fjæring vil jeg si luft er oppskrytt. Men til den moderate prisen før justeringen var det bare å huke av

mecanica vergara

Da har jeg også fått noen svar på om jeg hadde bestilt katta i sekken. Og etter en prøvetur av en 60kW i dag kan jeg sove godt om natten. Jeg skal ikke si at jeg ikke kjenner forskjell på en 60kW og en P85. Men det er mye mer power en jeg noen gang har hatt i en bil. Og mye mer en hva jeg har behov for. Hakka R2 dekkene som satt på denne bilen hadde alt for mye å jobbe med, så det blir spenede å få egen bil på sommerhjul i mai.
Hvis ikke rekkvidden er et problem for deg så kan jeg ikke skjønne at prestasjoner skal være et problem med en 60kW.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Cowboystrekk

Jeg tror vell ingen her på forumet vil betegne 60 som slapp, men forskjell fra spesielt 0-50 i en P vil man merke. Når bilen er testa til 5,3 fra 0-100 så slår den jo 99% av alle biler på norske veier allerede.

R2-dekkene er i mykeste laget, glader meg skikkelig til sommerdekkene må jeg si!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stiania79

Er vel som vi har påpekt en del ganger før - skal man utnytte kreftene i P85 så MÅ man ha a) tørr og fin vei, b) være villig til å bytte dekk ofte og c) være klar over at 600nm vil over tid slite en god del mer enn S60 og S85... Blir litt som å si at en Audi RS6 er selvfølgelig fetere enn en S6 som igjen er vassere enn en 3.0 TFSI men til normal kjøring (hva det nå enn er) er alle Tesla Model S lysår foran det meste annet på fire hjul. Det handler om prioritering, behov og ikke minst økonomi :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Muffinman

Det beste argumentet jeg kommer på mot 60 er rekkevidde etter et antall år - jo større batteri i utgangspunktet jo mer restkapasitet etter en sammenlignbar periode. Bilen, kreftene og rekkevidden er strålende i utgangspunktet ihvertfall.

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. mars 2014, klokken 20:23
Det beste argumentet jeg kommer på mot 60 er rekkevidde etter et antall år - jo større batteri i utgangspunktet jo mer restkapasitet etter en sammenlignbar periode. Bilen, kreftene og rekkevidden er strålende i utgangspunktet ihvertfall.

Og at ved samme årlige kjørelengde så vil 60kwh batteriene slites raskere da de får flere sykluser (og blir kanskje benyttet mer nært fullt og tomt).
I verste fall kan det bety at et 85kwh batteri holder ut levetiden til bilen, mens et 60kwh batteri må skiftes (eller ikke, og at levetiden til bilen da blir kortere). Siste setning er riktignok bare spekulasjon.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Ja, det blir uansett veldig teoretisk. Har en kjenning som hevder null rekkeviddetap på en imjau med 16kwh batteri etter 40.000km, så jeg ville ikke vært veldig bekymret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA