Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MDI (Elbil ?) med trykkluft lagring av energi

Startet av Betacar, lørdag 11. oktober 2008, klokken 11:30

« forrige - neste »

Betacar

Jeg har en Think 2000 modell som har kjørt ca 40'000Km.

Det er 3 defekte battereier, og jeg trenger derfor ekstra batterier sårt, for å få bilen på veien. 

Noen som har 3 eller flere brukte batterier til salgs?

Samme hvilken type av de 4 variantene det er (Think, Peugot, Renault eller Citroen).

Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

Betacar

Hjelp...

Er det ingen som har brukte batterier til salgs?   :'(

Er utrolig leit å se min Think stående med en såret batteripakke.

Og tramp-sykkelsesongen går mot slutten...

(Ps. mailadressen min er til venstre  ;)   )
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

elektrolux

Har dårlig erfaring med å selge batterier uten at hele pakken testes først.

Det ender oftest opp med at flere blokker trenges etter kort tid.

Dersom du vil, kan jeg teste og rekondisjonere batteripakken din, og erstatte dårlige blokker, men da må nok hele kassen sendes til Stavanger.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Betacar

Mulig jeg har fått napp i 3 batterier nå, og jeg vil samtidig installere PakTrakr (som ligger klar).

Er målinger fra PakTrakr nok til å gi deg (og evt. andre som jobber med dette) en god nok dokumentasjon på batterienes status?

Eller er det andre målinger som må gjøres også?

Er jo dessverre volsomt tungvint å sende batteripakken for test.

Dog gjør du utvilsomt en god jobb :-)



Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

elektrolux

#4
PakTrakr er fin den, og dersom du nå har fått tak på 3 blokker, så bør du kunne se om de er OK.

Forstår vegringen mot å sende hele kassen til Stavanger, og håper du forstår at jeg foretrekker å bruke blokkene til å sette sammen fungerende kasser, og ikke rent salg.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

#5
Sitat fra: Betacar på onsdag 12. november 2008, klokken 13:15
Er målinger fra PakTrakr nok til å gi deg (og evt. andre som jobber med dette) en god nok dokumentasjon på batterienes status?

Eller er det andre målinger som må gjøres også?

Man kan få et temmelig godt bilde av hver enkelt blokk ved hjelp av Pak TRakr. På http://elbil.no/forum/index.php?topic=1202.0 ligger grafer og logg fra en Clio.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA