Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmeapparat.

Startet av Hyperstress, fredag 28. mars 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Hyperstress

Når en forhandler låner deg bil mens din egen er på service, så kan kan de være taktisk og.. :

A) gi låne deg en bedre bil enn du har, slik at du blir fristet til å oppgradere. Eller..

B) låne deg en kjip bil, slik at du innser hvor bra bil du egentlig har.

Ser ut som at Tesla går for B-approachen inntil videre. Fikk låne en forferdelig Honda. Grøss og gru! INGENTING skjedde da en trykket på gassen, selv i førstegir. Bare masse ulyder. Fikk meg virkelig til å innse at min fossiltid er forbi.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sindrej

Hadde samme opplevelse.  En skraglekasse av en polo, tenkte faktisk: "gleder meg til å komme i min egen bil igjen".  Null problem å kjøre, men litt komisk at jeg resolutt trykka på bremsen og vridde om nøkkelen for å starte kjærra :o  Har ikke kjørt annet enn TMS på ca 6 mnd nå ..

Trustno1

Er vel ikke så rart tesla går for approach B.
Finnes vel ikke så mange alternativ A å velge i :)

frskby

Jeg har fått låne en Model S når jeg var inne, dog var det amerikansk modell.
Modellen vi har er vesentlig bedre. Seter, ratt, hendler og knirking...
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Jimpec

Jeg fikk låne Roadster Sport.. DET er service det.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Havebigfun

Jeg fikk lovet uspesifisert lånebil- som ikke var disponibel allikevel da jeg møtte opp. Jeg fikk låne en "løpegutt" istedet som ble med meg hjem i min bil for så å kjøre den til Skøyen igjen- ikke helt optimalt håndtert spør dere meg. :(

Moray

Jeg fikk en Hyundai (skrives det slik?) I40 som lånebil fra Skøyen. Spurte om jeg kunne få en Tesla, men de mente at de hadde en tendens til å selge disse lånebilene så snart de fikk de inn. Må si det at det var rimelig uvant med "ny" fossilbil ned 35000km på telleren. Det er jo tross alt en bil til nellom 350000 og 400000 dette også med en del utstyr. Massevis av knapper og spaker, noe knirking her og der. Ved kickdown forandret bare lyden seg.. :-)

Må si at to dager i denne kun bekreftet valget mitt.
S85

VigdisA


Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:18
Jeg fikk lovet uspesifisert lånebil- som ikke var disponibel allikevel da jeg møtte opp. Jeg fikk låne en "løpegutt" istedet som ble med meg hjem i min bil for så å kjøre den til Skøyen igjen- ikke helt optimalt håndtert spør dere meg. :(
Samme her, men så fikk de ordnet med en Honda CRV da det viste seg at de ville trenge noen dager for å få lakkarbeidene ferdig. Hondaen var fin nok den, helt splitter ny. Den hadde ledestreker i ryggekameraet ved rygging, det var en bra feature.
Det var likevel litt uvant å kjøre "brumlebil", og det var jo ikke så mye fart å hente ved å trykke på pedalen.
Minte meg på hvorfor et middels pedaltrykk fra 0-60 i Teslaen fra lyskryss gir en stoooor luke til bilene bak :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

laumb

Viktig med 3-sekunders regelen.

Holde 3 sekunders avstand til bilen bak. :D

arnkl

Sitat fra: VigdisA på fredag 21. mars 2014, klokken 00:58
Det var likevel litt uvant å kjøre "brumlebil", og det var jo ikke så mye fart å hente ved å trykke på pedalen.
Minte meg på hvorfor et middels pedaltrykk fra 0-60 i Teslaen fra lyskryss gir en stoooor luke til bilene bak :-)

Same her. Eg har slutta å tenke på at Teslaen har så voldsom akselerasjon, men eg undrar meg stadig på kvifor bilane bak omtrent ikkje har komt i gang når eg har stabilisert farta på fartsgrensa etter eit lyskryss.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA