Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Kvikken, tirsdag 01. april 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

Kvikken

Har hatt Leafen siden november og i starten kunne jeg alltid bremse godt på regen b-modus ned en bratt bakke på vei til jobb. Nå etter nyttår ser ikke dette ut til å fungere før jeg er et godt stykke lenger på vei.

Er det slik at regen b-mode må varmes opp før den aktiveres? Eller er dette slitasje eller annen defekt jeg bør ta med verkstedet?

offpist

Eneste jeg kan komme på er at regen virker ikke om batteriet er tilnærmet fult.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

JBS

Nu skriver du ikke under hvilke temperatur bilen starter ved.
Men når temperaturen er under ca 5° kan batterierne ikke optage den samme energi og derfor bliver der strømbegrænset under reg.
Derudover har Nissan også lavet en ændring i deres softwaren, mener det er sket da jeg fik Pxxxx (kan ikke huske nummeret) men er den nyeste.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

André S. P.

Når batteriet nesten er fullt vil ikke regenerering virke så godt og du må bruke den vanlige bremsen for energien har ingen vei å ta.

Nå som det blir mildere vil batteriet ditt holde seg lenger enn i vinter og du må kjøre lenger/bruke mer strøm før regen. slår inn for fullt.

Jeg opplever det samme selv.

Dette er omtalt mange ganger tidligere og du kan jo søke litt og finne andres erfaringer i tillegg.
Euroleaf, perlehvit Tekna, Selvfølgelig med "dobbeltlader", Navn: Elinor, Levert 3. juni 2013.

Tesla Model X, sekvensnummer 2211
(reservert 2/7-14)

Kvikken

Ah, jeg har i en periode ladet bilen til 100% mens jeg før ladet den til 80% kan der være derfor dette skjer? Temperaturen ved start nå siste tiden har ligget rundt -2 til +5.

BE

Dersom den bakken kommer tidlig på vei til jobb, er det garantert den høye ladeprosenten som har redusert muligheten for regenerering. Temperaturen betyr også litt, men jo nærmere 100% SOC det er på batteriet desto mindre regenerering er tilgjengelig.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kvikken

Da er det nok det som har skjedd. Rett og slett "failed logic" fra min side ved at jeg ble opphengt i at bilen ikke bremset på b-mode regen uten å tenke på at batteriet ikke hadde behov for å lade fra regen.

Trig8

Du ser tilgjengelig regenerering på antall doble ringer til venstre for nullpunktet på 'power'-skalaen. Det er kun enkle ringer ved 100% lading og etterhvert blir alle 4 ringene doble.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA