Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Tesla i norske medier

Startet av trondhla, onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:24

« forrige - neste »

trondhla

Denne gang i Sverige:
http://www.laddaelbilen.se/2013/10/13/elbil-brann-i-helsingborg-imorse-*update!*-18729893


Bilen som brant var en Renault Clio fra 1996 og som var utstyrt med gamle nikkel/kadmium batteri. Dette tror jeg er bare en parantes i el.bil debatten og vil ikke lage like mye bråk som Tesla brannen fra forrige uke.

Edit:Fixet link
Lars, Forum admin

Philip Marlowe

En liten varebil i Telemark i dag.
http://www.varden.no/nyheter/vi-kjente-det-luktet-svidd-1.8337267
Heldigvis ingen personskade så langt jeg kan se.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på søndag 16. mars 2014, klokken 21:04
Enda en Kangoo

Ja, det var jo en skikkelig (brann)bombe...

Kanskje på tide at Biltilsynet nå innkaller de resterende bilene av denne typen til ekstra sjekk av sikkerhetssystemene?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

SitatKanskje på tide at Biltilsynet nå innkaller de resterende bilene av denne typen til ekstra sjekk av sikkerhetssystemene?

Det var mulig de hadde kompetanse på biler når de en gang het bilsakkyndige.

Enig at disse gamle burde sjekkes, men hva Statens Vegvesen, trafikkstasjonen kan om elbilteknologi er vel svært begrenset.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Thomas Parsli

De vet ihvertfall all de ikke kan bygges om til ny batterikjemi -for de blir de brannfarlige!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA